دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز به همراه جمعی از اعضای هیات اجرایی  این نهاد کارگری به مناسبت ۱۴ مهر روز ملی دامپزشکی با حضور در اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اهدای لوح تقدیر از تلاش های دکتر بهداد مدیرکل دامپزشکی استان تجلیل کرد.

به گزارش جارچی اخبار،  مهندس کریم صادق زاده تبریزی در این دیدار ضمن تبریک این روز به تمامی فعالان دامپزشکی استان به اهمیت رشته دامپزشکی در تآمین بهداشت عمومی و کنترل بیماری های مشترک انسان و دام اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش دامپزشکی استان و نظارت دقیق بر عرضه فرآورده های خام دام و طیور مردم هیچ نگرانی از این بابت ندارند که نکته بسیار مهمی است.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به نقش دامپزشکی در کنترل بیماری های مشترک انسان و دام اظهار داشت: به گفته کارشناسان برخی از بیماری های مشترک انسان ودام خطرناک تر از ویروس کروناست که دامپزشکان همواره در معرض آن قرار دارند اما با تلاشی که صورت می گیرد جامعه در برابر این بیماری ها در سلامت بسر می برد.

مهندس کریم صادق زاده تبریزی با یادآوری اینکه جایگاه دامپزشکی متاسفانه در سطح جامعه به خوبی شناخته نشده است اظهار داشت: در این ارتباط  شواری اسلامی شهر و کمیسیون خدمات شهری تبریز آمادگی دارد تا با ارتباط گسترده تر  با مدیران دامپزشکی استان برای ارتقاء عملکرد این رشته در تامین بهداشت عمومی  به ویژه در حوزه های مشترک کاری همکاری نماید.

در ادامه این نشست مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی با اشاره به نقش کارگران در جامعه اظهار داشت: کارگران به عنوان قشر زحمتکش جامعه نقش  سازنده ای را در تولید بهینه دارند و کارگران استان آذربایجان شرقی همواره در این خصوص از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

دکتربهداد با اشاره به تلاش های خانه کارگر تبریز برای ارایه خدمات به کارگران و دفاع از حقوق این قشر خاطرنشان کرد: فعالیت های خانه کارگر تبریز در تمامی حوزه ها چشمگیر بوده و زمینه های خوبی را برای همکاری  با دامپزشکان نیز می تواند داشته باشد

وی در ادامه به فعالیت های دامپزشکی استان آذربایجان شرقی  اشاره کرد و گفت: با تلاش دامپزشکان استان، در زمینه  تأمین بهداشت عمومی ، نظارت برعرضه سالم فرآورده های خام دامی و همچنین کنترل بیماری های مشترک انسان و دام با مشکل خاصی روبرو نیستیم.

دکتر بهداد با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سطح جهان و تآثیرات بسیار منفی آن بر جامعه افزود: آنفلوانزای فوق حاد طیور نیز زمانی می توانست به بحران تبدیل شود اما با نظارت دقیق دامپزشکان  این بیماری کنترل شده و با اجرای پروتکل های بهداشتی آثاری از این بیماری که موجب اختلال در فعالیت های مرغداری ها و اشاعه غیرقابل کنترل بیماری باشیم  از آن دیده نمی شود.

همین گزارش حاکی است در ادامه این مراسم لوح تقدیری به مناسبت روز ملی دامپزشکی و تلاش های اداره کل دامپزشکی استان   ازسوی مهندس کریم صادق زاده تبریزی به دکتر بهداد مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اهداء شد.

در این جلسه مقرر گردید که کارگران و کارکنان اداره دامپزشکی و مراکز تحت پوشش اداره با عضویت در خانه کارگر از مزایای این نهاد کارگری در زمینه های رفاهی و اجتماعی و فرهنگی و اقامتی و ورزشی و درمانی استفاده نمایند .