رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاشان گفت: طرح اقدام ملی با هدف خانه دار شدن جوانان و متقاضیان واجد شرایط توسط وزارت راه و شهر سازی و با کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهر کاشان و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت شهرستان انجام می پذیرد .

به گزارش  جارچی اخبار از کاشان، مهندس مصطفی رضازاده در خبرنگاران اظهار داشت: در شهر برزک مجموع ثبت نام متقاضیان مسکن ملی ۱۰۶ مورد بود که ۸۰ مورد فرم ج مثبت شده است  که ۴۴ مورد در بانک افتتاح حساب کرده و ۲۰ مورد واریز وجه انجام شده است

وی افزود بر همین اساس طی مراسمی  قطعات زمین به صورت قرعه کشی به متقاضیان عزیز واگذاری گردید.

رضا زاده خاطرنشان کرد: این قطعات همجوار مسکن مهر قرار گرفته که سهل الوصول بودن زیر ساختهای این مسکن و دسترسی محلی راحتی را در بر خواهد داشت. در طرح اقدام ملی ۴۰ میلیون تومان سپرده متقاضی و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلاتی است که به وی تعلق می گیرد.

رضازاده همچنین اعلام کرد؛بنیاد مسکن در قالب قانون الحاق و سند دار کردن اماکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ،طی شش ماهه اول امسال تعداد۱۱۰ فقره سند با همکاری قضات محترم قضایی و اداره ثبت اسناد واملاک در سه حوزه ثبتی کاشان، قمصر و جوشقان قالی صادر وبه متقاضیان تحویل شده است.

وی افزود: طرح مسکن محبوبین (محرومین) با هدف توانمندسازی و کمک به تامین مسکن خانوارهای نیازمند و کم‌توان در روستاها منظور شده است که در این طرح واحدهای مسکونی با زیربنای از ۴۰ تا ۶۰ مترمربع می باشد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاشان افزود: تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح ۵۰۰ میلیون ریال با کارمزد پنج درصد و  ۳۰۰ میلیون ریال نیز کمک بلاعوض و عوارض صدور پروانه رایگان توسط دفتر فنی دهیاریها همچنین استفاده از نقشه های تیپ بنیاد مسکن و بدون هزینه طراحی و محاسبات و فقط با ۵۰ درصد حق نظارت می باشد.
رضا زاده تلاش در راستای تحقق هدف‌های عالیه دولت برای اجرای عدالت اجتماعی و اقتصادی در سطح روستاها و همچنین کمک کردن به جذب مشارکت متقاضیان را از جمله رویکردهای این طرح برشمرد و تصریح کرد: در قالب اعتبارات اجرای طرحهای هادی و حوادث ازسال گذشته ۶۱ میلیارد ریال اعتبار مصوب داشتیم که ۴۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال تخصیص پیدا کرده و در ۲۲ روستای شهرستان عملیات عمرانی صورت گرفت که شامل ۵ هزار ۵۰۰ متر مربع پیاده رو سازی ۱۲ هزار متر مربع آسفالت از محل قیر رایگان وبا مشارکت دهیاران محترم بوده است.

وی همچنین اجرای دیوار ساحلی ۲۰۰ متر طول و احداث دو مورد پل بتی از محل اعتبارات حوادث در قالب اجرای طرح های هادی و حوادث را از دیگر فعالیتهای این بنیاد دانست.

شهرستان کاشان چهار بخش، هفت شهر و ۵۸ روستا شامل ۵۲ روستای با دهیاری مصوب دارد.
افزون‌بر ۳۷ هزار نفر از جمعیت بیش از ۳۶۵ هزار نفری کاشان ساکن نقاط روستایی هستند.