رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت  در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۱۱۸۹۲ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۲۷۱ نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند.

دکتر محمد کریمیان  در گفتگو با خبرنگار جارچی اخبار در ایلام  گفت: بر اساس جدیدترین آمارها و بررسی‌های انجام شده؛ شهرستانهای ایلام، آبدانان، ایوان، دره‌شهر به لحاظ شیوع این بیماری در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: همچنین شهرستانهای بدره، چرداول، دهلران و مهران نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: شهرستانهای سیروان، ملکشاهی و هلیلان نیز به لحاظ شیوع این بیماری وضعیت زرد دارند.

کریمیان ادامه داد: اگرچه ممکن است که برخی از شهرستانهای استان دارای وضعیتهای قرمز، نارنجی و یا زرد باشند، اما این بیماری را در هر وضعیتی باید جدی گرفت زیرا کوچک‌ترین قصور و کوتاهی باعث شیوع آن در سطح گسترده‌ای خواهد شد.

وی بیان داشت: همه ما با رعایت اصول پیشگیرانه و پروتکل‌های بهداشتی، در راه ریشه‌کنی این ویروس منحوس تلاش خود را به کار گیریم که بیش از این شاهد افزایش و شیوع آن نباشیم.

وی اظهار داشت: در استان ما آمار بستری، مثبت و فوتی در مبتلایان در روزهای پایانی شهریور و اوایل مهرماه تاکنون روندی افزایشی دارد.

کریمیان گفت: از نظر سنی نیز بیشترین گروه سنی مبتلایان بین ۲۰ تا ۴۹ ساله هستند و میانگین سنی مبتلایان در استان ۴۰سال است.