رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از فعالیت هم اکنون حدود ۸۵۰ واحد تولید مرغ گوشتی و تخم‌مرغ در این استان خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار،  اکبر فتحی روز پنجشنبه در جلسه رفع موانع تولید با موضوع ساماندهی مرغداری های فاقد مجوز در مراغه افزود:  ۵۹۰ واحد تولید مرغ گوشتی و ۲۶۰ واحد تولید تخم مرغ در کنار ۵۶ واحد پرورش مرغ مادر در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه مراغه قطب تولید مرغ و تخم مرغ آذربایجان شرقی است، ادامه داد: متاسفانه تعداد واحدهای غیرمجاز در زمینه تولید محصولات طیور، در مقایسه با واحدهای دارای پروانه و مجوز بالاست.

فتحی اضافه کرد: وجود واحدهای غیرمجاز و فاقد پروانه در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ، در سال های اخیر زمینه ساز بروز بی ثباتی در بازار عرضه و تقاضا شده است.

وی گفت: برای رفع مشکل وجود این واحدها نیز، تمهیدات مناسبی در کنار تسهیل مبتنی بر قواننین مصوب نظام جامع دامپزشکی برای مجوزدار کردن آنها در استان در حال اجراست.

وی افزود: رفع مشکلات این واحدها می تواند زمینه ساز ثبات اشتغال، تولید و نیز کاهش معضلات زیست محیطی و بهداشتی به ویژه در پیشگیری از بروز بیماری های طیور شود.