جلسه انجمن کتابخانه های عمومی ملکشاهی در سال ۹۹ به ریاست محمد تاسمه، فرماندار شهرستان و با حضور سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش جارچی اخبار، محمد تاسمه، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ملکشاهی در این جلسه، اظهار داشت: کتابخوانی اصل و اساس فعالیت های فرهنگی و بدون توجه به این امر موفقیتی در جامعه حاصل نمی شود، پیشرفت جوامع در نتیجه توجه به مقوله مطالعه و انس با کتاب محقق می شود و بی توجهی به این مهم عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

تاسمه با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: یکی از راهکارهای مبارزه با ویروس کرونا، قرنطینه خانگی و حضور کمتر در معابر عمومی است‌؛ این موضوع می تواند فرصت مناسبی برای ارتقای سرانه مطالعه باشد.

وی استفاده از فضای مجازی را بهترین راهکار در راستای ارتقای سرانه مطالعه برشمرد و گفت: با توجه به اجبار در تعطیلی کتابخانه های عمومی، فضای مجازی فرصت بسیار مناسبی در راستای انس بیشتر مردم با کتاب و کتابخوانی بوده است.

تاسمه  خواستار تحرک و پویایی بیشتر متولیان حوزه کتاب در این شهرستان شد و اضافه کرد: جلسات انجمن کتابخانه های عمومی به مراتب از بسیاری جلسات دیگر در حوزه های مختلف با اهمیت تر است و لازم است همه به این امر توجه داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کتاب و مطالعه نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی دارد، گفت: به هر میزان از توجه به کتاب کاسته شود، مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی بیشتر می شود

سمیه حیدری، بیان کرد: بهره گیری از فرصت های موجود به ویژه در فضای مجازی به منظور اجرای برنامه های فرهنگی راهکاری مناسب در ارتقای شاخص های فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش کتابداران و تبلیغات صورت گرفته، استقبال از برنامه های مجازی نهاد در استان ایلام مطلوب بوده است و این بخش بدون شک در آینده بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد.وی همچنین در خصوص ساخت کتابخانه در روستای گنبد گفت،دهیار و بخشدار مرکزی مکاتبات اولیه را انجام دهند ،تاازطریق ماده۲۳وازطریق تملک داراییها در برنامه قرار دهیم تا مجوز ساخت آن ازطریق نهاد حمایتی اقدام شود.

وی از توجه فرماندار شهرستان ملکشاهی به کتابخانه های عمومی تجلیل کرد و افزود: حمایت مسئولان در ایجاد انگیزه فعالان حوزه کتاب بسیار اثرگذار است و روند اجرای برنامه ها نیز بهتر می شود.

در پایان اعضا درخصوص نامگذاری کتابخانه جدیدالتاسیس شهر ارکواز بحث و تبادل نظرکردندکه با اکثر آرا بانام کتابخانه عمومی اندیشه شهر ارکواز موافقت شد