مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، بر ضرورت تشکیل اتاق فکر تعاون با هدف آسیب‌شناسی بخش تعاون و اولویت بندی و سیاستگذاری برنامه‌های تعاون با رویکرد جهش تولید تاکید کرد.

به گزارش جارچی اخبار، حسین فتحی در اولین جلسه اتاق فکر تعاون که با حضور رییس پارک علم و فناوری استان، اتحادیه تعاونی‌های دانش‌بنیان، خانه تعاون و مدیرکل و معاونین این اداره کل برگزار شد با بیان نقش اتاق فکر تعاون در ایجاد نوآوری، خلاقیت و ایفای نقش تعاونیها در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گفت: تعاون یکی از بخش‌های مهم و اثرگذار کشور است و تشکیل اتاق فکر تعاون در هم‌افزایی، همفکری و نوآوری و ایجاد بستر لازم در توسعه و حفظ و بقاء جامعه می تواند نقش مهمی را ایفا کند.

فتحی با بیان رویکرد مهم تعاون در تصمیم سازی و توسعه اقتصادی خاطرنشان کرد؛ تعاون اثرگذار و گره گشای بخش های اقتصادی است و اتاق فکر می تواند نقش بسیار مهمی در افزایش ظرفیت های این بخش در اقتصاد داشته باشد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اصلاح بخش تعاون در حال بررسی است تصریح کرد؛ اصلاح قانون تعاون منجر به جهش تولید می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی تشکیل اتاق فکر تعاون و برگزاری اولین جلسه را گامی مهم در تعیین مسیر حرکت به سمت تعالی و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان و نوآور توصیف نمود افزود: اتاق فکر زمینه سیاستگزاری و هدف‌گذاری و بیان مشکلات، موانع، تهدیدات و فرصت های این بخش را مشخص و فرصت مناسبی را برای ارائه راه حل ها و تقویت این بخش فراهم می سازد.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه پارک ها به رغم نوپا بودن، پویا هستند، اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان در هر حوزه ای می‌توانند باری از دوش مردم بردارند.

عبدالرضا واعظی با اشاره به اقدامات پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در سال گذشته، گفت: شناساندن پارک و ارایه ظرفیت های آن به صنایع و مسوولان، افزایش بودجه پارک از ۴.۵ میلیارد تومان به ۱۴ میلیارد تومان و ارتقا به رتبه هشت از رتبه ۲۵ از جمله عملکردها و دستاوردهای پارک استان است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، افتتاح دپارتمان « تجاری سازی و بازاریابی » را از جمله تحولات روبه رشد در حوزه علم و صنعت نام برد و گفت: سود شرکت های دانش بنیان از صنایع چشمگیر است به طوری که در سال گذشته رقم قراردادهای شرکت های مستقر در پارک حدود چهار میلیارد تومان بود.

تشکیل ،اتاق فکر ،تعاون ،آسیب‌شناسی ، اولویت بندی ، سیاستگذاری، جهش تولید، حسین فتحی، پارک علم و فناوری ،پارک علم و فناوری، آذربایجان شرقی، شرکت های دانش بنیان ،عبدالرضا واعظی ، تجاری سازی و بازاریابی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آذربایجان شرقی