نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تمدید تحریم های تسلیحاتی اروپا علیه ایران نقض برجام است.

به گزارش جارچی اخبار، شهریار حیدری با اشاره به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی اروپا علیه ایران در شرایط فعلی، اظهار داشت:پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران در چارچوب برجام انجام گرفت، بر اساس آنچه که در برجام تعریف شده، تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ۲۷ مهرماه لغو شد و اگر کشورهای اروپایی در چارچوب برجام عمل نکنند قطعا توافق هسته‌ای را نقض خواهند کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر اروپایی‌ها بخواهند در چارچوب برجام عمل کنند، نباید نسبت به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی اقدام می‌کردند، آلمان و انگلیس و فرانسه از کشورهای عضو برجام هستند بنابراین با این اقدام خود برجام را مجدد نقض خواهند کرد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به برجام پایبند بوده و در زمان‌های مشخص درباره برنامه هسته‌ی خود گزارش داده است لذا در این چارچوب تحریم‌های تسلیحاتی لغو شده و در این موضوع نیز حقانیت با جمهوری اسلامی ایران است.

حیدری خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد نوعی بی‌انضباطی در کشورهای اروپایی حاکم است و آنها در صورت عدم تمکین به لغو تحریم‌های تسلیحاتی قوانین و مقررات بین‌المللی را نقض خواهند کرد.