با اتمام عملیات تغییر کلاس ساختمانی بخشی از خط ۳۰ اینچ چلوند- اردبیل، تزریق گاز و بهره برداری از خط مذکور آغاز و مجددا در چرخه انتقال گاز قرار گرفت.

به کزارش جارچی اخبار، مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز، با اعلام این مطلب گفت: در راستای ایمن سازی و کاهش خطرات احتمالیناشی از توسعه شهرها و روستاها و همچنین  افزایش ضریب پایداری انتقال گاز، کلاس ساختمانی خط لوله ۳۰ اینچ چلوند/ اردبیل در محدوده روستای صومعه بطول ۱۲۰۰ متر از کلاسA  به D تغییر و عملیات تزریق گاز با موفقیت انجام شد.

فیروز خدایی، افزود: بمنظور حفظ سلامتی ساکنین همجوار با خطوط انتقال گاز فشار قوی و عمل به مسئولیت های اجتماعی، عملیات اجرایی لوله گذاری از خرداد ماه سالجاری آغاز و پس از اتمام کلیه مراحل اجرایی و تست های لازم، نهایتا در مهرماه برنامه اتصال نهایی خط مذکور با هماهنگی و اخذ مجوز از دیسپچینگ شرکت ملی گاز در کمترین زمان ممکن و بدون قطعی گاز به اتمام رسیده و پس از حصول اطمینان از  ضریب ایمنی، مجددا در مدار سرویس قرار گرفت.

مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز تصریح نمود: همچنین در ادامه عملیات فوق، پرسنل تلاشگر و متعهد این منطقه موفق شدند نشتی گاز از شیر هات تپ انشعاب CGS شماره ۲ خطوط لوله گاز اردبیل را نیز مرتفع نمایند.

خدایی یادآور شد: این عملیات در جهت پایداری انتقال گاز به شهرهای حومه، نیروگاه و شهرک صنعتی انجام شده و سعی بر آن داشتیم با حذف عوامل ناایمن و کاهش ریسک، ضریب پایداری و اطمینان انتقال گاز در فصول سرد سال افزایش یافته و تقویت گردد.

مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز ادامه داد: با توجه به تعهدات شرکت ملی گاز ایران در تامین مصارف گاز خانگی، صنایع تجاری و نیروگاه ها، ضرورت دارد همکاران این منطقه همواره با انجام بازرسی های دوره ای و به کار گیری فن آوری های نوین در تامین سلامت شبکه انتقال گاز کشور و حفظ ایمنی کوشا باشند.