معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه از تولید سه هزار تن عسل در سال جاری و کسب رتبه نخست استانی در این زمینه خبرداد.

به گزارش جارچی اخبار، مهندس اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: عسل تولیدی این شهرستان در قالب یک هزار زنبورستان و از سوی ۲۴۵ هزار کلنی زنبور عسل تولید می شود.

وی اضافه کرد: همچنین با تلاش زنبورداران شهرستان حدود ۷۰ کیلوگرم ژل رویال نیز از کندوهای زنبورعسل برداشت شده است.

کریمی اصل افزود: برداشت این میزان ژل رویال در منطقه شمال غرب کشور بی نظیر بوده و این محصول تولید شده قابلیت صادرات به کشورهای خارجی و ارزآوری دارد.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد عسل تولید شده در مراغه به خاطر کیفیت و مرغوبیت مناسب به دیگر شهرستان ها و استان های کشور ارسال می شود.

کریمی اصل اضافه کرد: مراغه با دارا بودن طبیعت و اکوسیستم کم نظیر، پذیرای کلنی های زنبورعسل بوده و از قطب های تولید این محصول در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: عسل تولیدی در این شهرستان به ویژه در کوهپایه های سهند از کیفیت بالایی برخوردار بوده و کاربرد دارویی دارد.

گفتنی است ژل رویال از جمله فرآورده هایی است که از زنبورعسل به دست می آید و ارزش غذایی بالایی دارد ایران در تولید ژل رویال در کمیت جزو ۶ کشور اول دنیا بوده و  به گفته کارشناسان در حال حاضر ایران رده اول کیفیت این ماده را در دنیا داراست و به همین دلیل قیمت ژل رویال ایران بالاتر از قیمت جهانی آن است. این ماده منبع غنی ویتامین های گروه B به خصوص B5 است که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و از یکسری غدد زنبورهای کارگر  ۳ تا ۱۲ روزه ترشح می‌شود.