رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از رشد ۱۰۸ درصدی صدور پروانه کسب جدید از ابتدای سال تاکنون در استان یزد خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد محمدرضا علمدار یزدی  گفت: از ابتدای سال تاکنون افزون بر ۳ هزار و ۳۰۰ واحد صنفی جدید در این استان پروانه کسب دریافت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۸ درصد رشد داشته و موجبات اشتغال ۸۰۰۰ نفر را فراهم کرده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه پروانه کسب مجوزی است برای شروع کسب‌وکار یا حرفه، ادامه داد: در مدت یاد شده مجوز فعالیت ۱۵۷۰ واحد صنفی استان هم تمدید شده است.

 

وی اضافه کرد: متقاضیان دریافت پروانه کسب از هر یک از اتحادیه‌های صنفی می‌توانند با مراجعه به سامانه ایرانیان اصناف، رسته دلخواه خود را انتخاب کرده و پس از مطالعه آئین‌نامه صدور پروانه کسب، با تکمیل فرم اطلاعات درج‌شده در سامانه، تقاضای خود را از طریق سایت به اتحادیه مربوطه ارائه داده و کد رهگیری دریافت کنند.

 

علمدار یزدی اظهار کرد: اتحادیه‌های صنفی پس از دریافت اطلاعات مربوط به متقاضی دریافت پروانه کسب اقدامات بعدی از قبیل بررسی تقاضا، اعزام بازرس، صدور استعلام و پروانه کسب را مطابق با قانون نظام صنفی انجام خواهند داد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در پایان افزود: متقاضی می‌تواند با مراجعه به سامانه www.iranianasnaf.ir و درج کد رهگیری مربوطه در جریان فرآیند پرونده صنفی خود در اتحادیه قرار گیرد.