مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان در آیین کلنگ زنی مجتمع حاج جواد مازوچی بابیان اینکه، به دستور وزارت آموزش پرورش بحث طرح پویش ملی آجر به آجر در کل کشور در حال برگزاری است، اظهار داشت: اصل هدف این طرح دغدغه مند کردن همه مردم برای بحث فضای فیزیکی آموزش پرورش است.

به گزارش خبرگزاری جارچی اخبار از کاشان، سید مهدی میربد با اشاره به اینکه، اهتمام بر توسعه عدالت آموزشی و محرومیت‌زدایی در دستور کار قرار دارد، گفت: ۱۷ مدرسه کانکسی و ۳۶ مدرسه سنگی در سطح استان داریم که با طرح آجر به آجر در اولین فرصت با حضور استاندار عملیات نوسازی آنها اجرایی می شود.

وی بابیان اینکه، در شهریورماه کلنگ زنی ۱۴ واحد آموزشی در فریدون‌شهر زده شد، افزود: با کمک خیرین سعی داریم مدارسی که در روستاها با مشکل مواجه هست را جمع‌آوری کنیم تا در استان مدارس سنگی و کانکسی نداشته باشیم.

میربد، با شاره به اینکه، برای ۱۴ مدرسه در استان خیرین ۵۰ درصد هزینه ساخت که ۱۰۰ میلیارد تومان را متقبل شده‌اند، تصریح کرد: سال گذشته مدارس خشت و گلی که در کاشان هم وجود داشت در کل استان جمع‌آوری شد و در استان اصفهان کلاس درس با بخاری نفتی نداریم
مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان بابیان اینکه، استانداردسازی ۱۰۰۰ کلاس درس قرارداد آن بسته‌شده و در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: برای جمع‌آوری ۱۰۰۰ بخاری گازی متمرکز شدیم.

وی با شاره به اینکه، در کشور جز استان‌هایی هستیم که امسال، بیشترین تعداد کلاس را برای جمع‌آوری سیستم‌های غیراستاندارد داشته‌ایم، بیان داشت: امیدواریم بتوانیم با تحقق اعتبارات دولتی در تکمیل پروژه‌های مردمی و استانداردسازی را به نتیجه برسانیم.

میربد با اشاره ه اینکه، در استان اصفهان ۲۵۰ پروژه نیمه‌تمام و متوقف مثل سالن ورزشی نمازخانه داریم که ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که ۶۰ درصد آن باقی مانده و نیازمند اعتبار است.

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان بابیان اینکه، امسال تمام مدارس نوساز در استان مجهز به شیرآلات پدالی هستند، افزود: پیش‌بینی دستگاه‌های ضدعفونی در ورودی مدارس پیش‌بینی‌شده است و یک همکاری چندجانبه بین دانشگاه علوم پزشکی، وزارت علوم و آموزش پرورش داشته باشیم تا بتوانیم زندگی با کرونا را فرهنگ‌سازی کنیم.

نافع ترین انسان‌ها بهترین مردمان هستند

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان و امام‌جمعه کاشان در ادامه با اشاره به آیات و روایاتی در منزلت کارهای خیر، اظهار داشت: بهترین مردم نزد خداوند نافع ترینها هستند افراد خیری که نفعشان به جامعه برسد.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی تاکید کرد: بر این اساس باید با فرهنگ‌سازی احسان و نیکوکاری کاری کنیم تا مردم به سوی کارهای خیریه و عام‌المنفعه ماندگار هدایت شوند که از جمله این کارها مدرسه سازی است.

وی با بیان اینکه با مدرسه‌سازی کیفیت آموزشی افزایش یافته و دانش‌آموز از نظر عاطفی غنی می‌‍شوند، بر ضرورت ساخت مدرسه در کاشان به دلیل تعداد زیاد دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار با کار خیر برای آخرت خود توشه برداشته و از اجر معنوی این اقدام خداپسندانه بهره‌مند شوند.

سلیمانی وجود این مجتمع را یک منفعت عام دانست و تصریح کرد: خاندان مازوچی ادامه راه پدر را سرلوحه خود قرار دادند و البته خداوند لوح شهادت را به پاس خدمات این خاندان عزیز داده و برکات این بنا مدام به این زنده یاد می رسد.

۹۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس کاشان نیاز است

همچنین فرماندار ویژه کاشان افزود: این شهرستان به علت وجود افراد خیر در پهنه کشور ایران اسلامی به خوبی درخشیده که البته الطاف خداوند نیز شامل حال مردم شریف منطقه شده است که آخرین بارقه آن انتخاب کاشان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه به مدت ۲ سال بود.
علی‌اکبر مرتضایی با اشاره به رتبه اولی کاشان در حوزه کیفیت مدارس کشور افزود: خیرین مدرسه‌ساز در این شهرستان تنها به کمیت مدرسه‌سازی توجه نمی‌کنند، بلکه کیفیت را هم در نظر می‌گیرند؛ چنان که مدرسه‌های ساخته شده محدود به چند کلاس نیست بلکه به سالن ورزشی، کارگاه، آزمایشگاهی که از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود نیز مجهز هستند.
وی با اشاره به پیشینه ۱۰۵ ساله آموزش و پرورش کاشان از مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان خواست تا ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیزات مورد نیاز مدرسه‌های ساخته شده را تامین کند.
فرماندار ویژه کاشان همچنین تامین اعتبار مورد نیاز برای خرید تبلت و دیگر تجهیزات مورد نیاز دانش‌آموزان بی‌بضاعت را از سوی خیرین خواستار شد.

فرماندار ویژه کاشان افزود: بازسازی دبیرستان فرسوده علم و دانش با همت خاندان خیر زنده یاد حاج جواد مازوچی متشکل از ۱۲ کلاس درس با زیربنای یک هزار و ۹۱۳ مترمربع، اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

مرتضایی خاطر نشان کرد: کتابخانه، آزمایشگاه، سالن اجتماعات، سایت رایانه و اتاق‌های اداری نیز در این واحد آموزشی پیش‌بینی شده ، همچنین خانواده خیر هزینه ساخت یک سالن سرپوشیده ورزشی در این مدرسه را نیز به عهده گرفتند که با زیربنای ۸۱۳ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد است.

لازم به ذکر است؛ عملیات بازسازی مدرسه زنده یاد حاج جواد مازوچی و سالن ورزشی وی با حضور مسولین شهرستان آجرایی شد