رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: ساماندهی و واقعی‌سـازی سـهمیه آرد نـانوایان در کمیته پایش آرد و نان استان ضروری است.

به گزارش جارچی اخبار، حبیب امین زاده،روز پنجشنبه در جلسه کمیته پایش آرد و نان استان با تاکید بر تداوم اقدامات نظارتی و اصلاحی بر نانوایان افزود: در این راستا پایش میزان پخت واحدهای نانوایی بر اساس گاز مصرفی برای اولین بار به عنوان پایلوت کشوری در این استان اجرا می شود و این بررسی و پایش توسط شرکت مادر تخصصی ایران در سامانه های توزیع آرد در حال اجراست.

وی با بیان اینکه تـحقق عدالـت و مساوات در تـوزیع سهمیه آرد بین نانوایان و ارزیابی سهمیه تخصیص یافته دولتـی با جدیت در برنامه های پیش بینی شده کمیته مربوطه است، اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف نان کشور از طریق ارتقا و بهبود شرایط و کیفیت فرآیندهای تولید و تبدیل گندم به نان و مصرف نان و در راستای بند ۹ سیاست های کلی اصلاح الگوی مصرف انجام می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تشکیل گروه پایش متشکل از اعضای کارگروه اعم از صمت، فرمانداری، غله و اتحادیه نانوایان در شهرستان ها به منظور اجرای طرح پایش ضروری است.

امین زاده، ادامه داد: تمرکز در سیاست گذاری، هدایت و نظارت و تعیین دستگاه متولی تنظیم بازار نان، اعمال سیاست های حمایتی و تشویقی به منظور ارتقای سطح بهداشتی مراکز تولید نان، استفاده از نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده در فرآیند تولید نان، حفظ ذخیره استراتژیک گندم و تنظیم مبادلات تجاری بازار گندم و آرد با هدف تنظیم بازار داخلی از جمله برنامه های اصلاح الگوی مصرف نان کشور است.

نانوایان متخلف آذربایجان شرقی ۱۴ میلیارد ریال جریمه شدند

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در جریان اقدامات نظارتی در نیمه نخست امسال از ۶ هزار و ۷۶۵ واحد نانوایی در شهرستان ها و سه هزار و ۶۹۰ واحد در تبریز بازرسی به عمل آمد که در پی این اقدام ۹۰۰ فقره پرونده تخلفاتی به ارزش حدود ۱۴ میلیارد ریال در استان تشکیل شد.

یوسف پایدار ، افزود: بازرسی از واحدهای تولیدی آرد و سیلوهای گندم با حضور کارشناسان کارگروه آرد و نان استان، رسیدگی به شکایات واصله مردمی به سامانه ۱۲۴ و نظارت بر روند توزیع خمیر مایه از دیگر اقدامات کارگروه است.

وی اظهار داشت: رعایت پروتکل های بهداشتی در نانوایی ها الزامی بوده و در همین راستا در دو شیفت کاری از ۶۰۰ واحد بازرسی به عمل آمد و تمامی واحدهای نانوایی ملزم به تجهیز و استفاده از دستگاه کارتخوان هستند.

پایدار، با اشاره به همکاری و تعامل اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان در زمینه تامین و توزیع اقلام بهداشتی، ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار عدد ماسک، ۳۰ هزار عدد دستکش و مقدار زیادی محلول ضد عفونی کننده برای کلیه واحدهای نانوایی فعال در شهرستان تبریز و حومه تهیه و توزیع شده است.