اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان هلیلان، با حضور سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام؛ سعید شهبازی فرماندار شهرستان هلیلان؛ جمعی از مدیران ادارات این شهرستان و همچنین اعضای حقیقی و حقوقی آن، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از ایلام مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام، در این جلسه ضمن ابراز خوشحالی از تشکیل انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان هلیلان، گفت: ارتقای اداری منطقه هلیلان به شهرستان، فرصتی تاریخی برای رشد و توسعه آن فراهم نموده است و با گذشت زمان اندکی از این اتفاق مهم، شاهد تحولات مثبتی هستیم که در آینده نزدیک نمود بیشتری پیدا خواهند کرد.

وی گفت: همزمان با تشکیل شهرشتان هلیلان کار کارشناسی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام جهت شناسایی فرصتها و تهدیداتی که بر سر راه توسعه کتابخوانی وجود دارد، آغاز شد و براساس این مطالعات متوجه مشکلات موجود از جمله کمبود فضاهای کتابخانه ای در سطح شهرستان به عنوان مانع مهمی در مسیر توسعه کتابخوانی شده ایم.

سمیه حیدری، اظهار داشت: کار تامین منابع و جذب نیروی انسانی کتابخانه شهدای چشمه ماهی به اتمام رسیده است و از هفته آتی فعالیت آن با رعایت پروتکل های بهداشتی شروع می شود بنابراین از مسئولین و ادارات آن منطقه می خواهیم در مسیر پیشبرد اهداف این پایگاه مهم فرهنگی تعامل و همکاری لازم را داشته یاشند.

حیدری افزود: شهرتوحید به عنوان مرکز شهرستان، فاقد کتابخانه عمومی است و در این ارتباط با رایزنیهای صورت گرفته، موافقت لازم جهت تاسیس کتابخانه عمومی در طبقه فوقانی مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر بدست آورده ایم و با همکاری بنیاد علوی میلغ ۲ میلیارد ریال ( دویست میلیون تومان) برای مناسب سازی و تجهیز آن آغاز جذب شده است و در آینده نزدیک ضمن تکمیل به بهره برداری خواهد رسید.

وی با تقدیر از حمایتهای بنیاد علوی، گفت: با رایزنیهای صورت گرفته علاوه با تامین اعتبار تاسیس کتابخانه شهر توحید، مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال برای تجهیز و بهسازی کتابخانه های این شهرستان از جانب بنیاد علوی تخصیص یاقته است.

حیدری در پایان اظهارات خود، به اشاره به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه فرهنگی این ایام متفاوت با سالیان پیش است اما با وجود زیرساختهای الکترونیکی لازم بخش بزرگی از این برنامه ها در بستر فضای مجازی و اینترنت برگزار خواهد شد.