فرماندار ویژه کاشان گفت: بر اساس دستورالعمل های مبارزه با بیماری کرونا بازدید میدانی از نحوه ابلاغات ستاد مبارزه با بیماری کرونا از روز شنبه به مدت یک هفته در کاشان اعمال می‌شود.

علی اکبر مرتضایی در گفتگو با خبرنگار جارچی اخبار اظهار داشت: در بازرسی های میدانی از چند داروخانه آزمایشگاه، بازار و کسبه بازدید داشتیم که این اقدام به چند مورد تذکر و پلمپ منجر شد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد مصوبات محدودیتهای مبارزه با کرونا در کاشان اجرایی شده افزود: در این راستا ورودی بازار بسته شده، کسبه و اصناف گروه دوم و سوم که ضروری نیستند نیز این هفته تعطیل می باشند.

فرماندار ویژه کاشان از حضور تیم‌های مختلف شامل دانشگاه علوم پزشکی،دادستانی ، فرمانداری و نیروی انتظامی در مکانهای مختلف شهر خبر داد و گفت: تیم‌های بازرسی با جدیت هر چه بیشتر به رصد افراد متخلف پرداخته و طبق مصوبه کمیته مبارزه با بیماری کرونا پس از تذکر با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

همچنین مدیر بازرسی براصناف کاشان و رییس کمیته بازرسی و نظارت کرونا از همکاری تمامی اتحادیه های اصناف با ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد.

مهندس حسین عابدی اظهار داشت:رؤسای اتحادیه اصناف اعلام آمادگی کردند تا با ستاد مبارزه با کرونا همکاری لازم را جهت اعمال مصوبات ستاد ملی کرونا داشته و با تعطیلی محدودیتهای صنفی بدلیل مبارزه با بیماری کرونا در منطقه همراه می شوند.

لازم به ذکر است ؛ به دلیل موج سوم کرونا و مبتلا شدن همه روزه بیماران بیشتری با این ویروس محدودیتهای بیشتری برای هر گونه تردد غیر ضروری به خارج از منازل در کاشان از سر گرفته شده و انواع شغلهای گروه ۲ شامل پاساژها، مراکز خرید و تجاری، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد و مصلی‌ها، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه‌ها، بازار فروش خودرو، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، فرش، موکت، فرش ماشینی، اسباب بازی فروشی‌ها، فروشگاه‌های لوازم خانگی، مراکز چاپ دیجیتال و فعالیت‌های مرتبط، تزیینات داخلی ساحتمان، کادو فروشی‌ها در عمده فروشی و خرده فروشی، پارچه فروشی‌ها، عکاسی‌ها، آژانس‌های مشاور املاک، پرده سراها، فروش مبلمان در عمده فروشی و خرده فروشی، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی قرار شد به مدت یک هفته از امروز تعطیل باشند.
همچنین دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی در قالب گروه شغلی سوم و برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد، مدارس شبانه‌روزی، کافه، قهوه‌خانه و چای‌خانه‌ها، باغ وحش و شهربازی‌ها و مرکزهای تفریحی آبی در قالب گروه چهارم مشمول این محدودیت‌ها قرار گرفتند.