عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: از آنجا که تبدیل گاز فلر به محصولات مختلف نیاز به منابع مالی دارد، لازم است مشوق‌هایی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد تا انگیزه ایجاد شده و تبدیل گازهای همراه نفت به محصولات مختلف امکان‌پذیر شود.

به گزارش جارچی اخبار، مجید ناصری نژاد در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به ضرورت  وضعیت ساماندهی گازهای همراه نفت در میدان‌های نفتی تحت عنوان گاز فلر گفت: جمع‌آوری و تبدیل گازهای فلر به خوراک، برق، سوخت و… به‌دلیل ایجاد آلودگی زیست محیطی در مناطق نفت خیز ضروری است ضمن آنکه هدررفت این گازها به معنای از بین رفتن ثروت کشور است چراکه مهار گازهای فلر ارزش‌افزوده و اشتغال به دنبال دارد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه طبق قانون باید تا پایان برنامه ششم توسعه از سوختن ۹۰درصد گازهای فلر جلوگیری شود، افزود: متاسفانه دولت در چند سال گذشته اقدامی در راستای ممانعت از سوختن گاز فلر انجام نداده و وزیر نفت نداشتن سرمایه را دلیل این امر اعلام کرده است، همچنین بخش خصوصی خود را به دلیل عدم حمایت دولت ناتوان در این امر می‌داند چراکه معتقدند دولت باید به آن‌ها تسهیلات و تضامین لازم را دهد.

وی با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس می‌تواند موانع قانونی بر سر راه تبدیل گازهای فلر را بردارد و در عین حال به روند انجام این مهم نظارت کند، ادامه داد: آنچه که مانع از تبدیل گازهای فلر به خوراک، برق و سوخت شده، نبود سرمایه است.

ناصری نژاد معتقد است باید این گازها به صورت رایگان در اختیار بخش خصوصی قرار گیرند چراکه تنها در این شرایط گاز فلر به برق یا فرآورده تبدیل خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس ، ادامه داد: از آنجا که تبدیل فلر به محصولات مختلف نیاز به منابع مالی دارد، لازم است مشوق‌هایی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد تا انگیزه ایجاد شده و تبدیل گازهای همراه نفت به محصولات مختلف امکان‌پذیر شود./