معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به مسمومیت تعدادی از اهالی روستاهای بخش «آبش احمد» کلیبر گفت: علت احتمالی مسمومیت تعدادی از اهالی این بخش استفاده از آب آلوده منبع مشترک مورد استفاده بوده است.

به گزارش جارچی اخبار، عباسعلی درستی،  با بیان اینکه هم اکنون حال تمامی اهالی این روستا خوب است، افزود: ساکنان تمامی روستاهایی که مسموم شده بودند سرپایی درمان شده ‌اند و هم اکنون مشکل خاصی وجود دارند.

وی با اشاره به اینکه ساکنان روستاهایی که مسموم‌ شده بودند از آب منبع مشترک استفاده کرده اند، اظهار داشت: در سایر روستای همجوار که منبع آب آن ها جدا بود، مسمومیتی گزارش نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: روز اول گزارش مسمومیت در این منطقه، کلرسنجی نشان داد که میزان کلر باقیمانده در منبع آب‌ مطلوب نبوده و درصد کلر پایین است و بعد از آن و کلرزنی به حد کافی دیگر مورد جدیدی از مسمومیت گزارش نشد.

درستی، با تاکید بر اینکه اگر کلرسنجی به حدکافی باشد مشکلی هم پیش نمی‌آید، ادامه داد: هم اکنون کلرزنی انجام می‌شود و احتمال دارد اداره آب و فاضلاب روستایی هم در این مناطق در مقطع کوتاهی کلرزنی را در حد مطلوب انجام نداده باشد.

۲۰ آبان ماه جاری ۲۰۰ نفر از مردم آبش‌احمد و روستاهای اطراف آن با علایم سطحی شکم درد و استفراغ به شبکه بهداشت و درمان این شهرستان مراجعه کردند.