معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تاکنون در مجموع ۱۹ هزار و ۹۳۴ نفر در این استان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۹۴۰ نفر بهبود یافته اند.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از ایلام دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: هم اکنون بستری موجود در بیمارستان های این استان ۳۸۰ نفر است که لازم است برای کاهش فشار بر روی پرسنل بهداشتی درمانی به زیر ۲۵۰ نفر کاهش یابد.

وی یادآور شد: روند بستری مبتلایان کرونا در این استان تا حدودی کاهش یافته اما مجموع بستری ها کماکان زیاد است و ظرفیت حداکثری تخت و تجهیزات بیمارستانی استان اشغال شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه در مجموع تا کنون ۴۹۸ نفر در این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند، تاکید کرد: مشکل اصلی پرسنل بهداشتی درمانی خستگی و فشار کاری زیاد نیست بلکه بالاترین درد و رنج آنها تعداد بالای فوتی هاست که از نظر روحی روانی مشکل ساز است.

دکتر صادقی فر اضافه کرد: تنها در ۲۳ روز اول آبان ماه پنج هزار و ۳۴۸ مبتلا، یک هزار و ۶۰۷ بستری و ۱۶۱ فوتی کرونا در این استان ثبت شده است و روند کلی همه موارد ابتلا، بستری و فوتی در پیک خود است.

وی یادآور شد: شناسایی تعداد بیشتری از مبتلایان نشانه خوبی است اما مجموعه تلاش ها در زمینه کاهش بستری و فوتی کرونا در این استان تاثیرگذار نبوده و باید در زمینه کاهش آنها بیشتر تلاش شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تاکنون در مجموع ۶ هزار و ۳۲۹ نفر از شاغلان شامل ۶۳۳ نیروی بهداشتی، هزار و ۱۸۴ نیروی درمانی و چهار هزار و ۵۲۲ کارمند ادارات و بانک های استان به کرونا مبتلا شده اند.

دکتر صادقی فر افزود: بستری بالا به افزایش تعداد بیماران بدحال و به تبع افزایش تعداد فوتی های کرونا در این استان منجر می شود بنابراین باید تلاش ها در زمینه کاهش تعداد بستری ها انجام شود.

وی یادآور شد: روز گذشته ۲۶۷ مبتلا، ۱۰ فوتی و ۶۸ بستری جدید کرونا در این استان به ثبت رسید.

از مجموع ۱۱ شهرستان ایلام چهار شهرستان شامل ایلام، ایوان، چرداول و دره شهر در وضعیت بحرانی و سیاه کرونا، سه شهرستان مهران، آبدانان و دهلران در وضعیت قرمز، سه شهرستان سیروان، ملکشاهی و بدره در وضعیت نارنجی و تنها شهرستان هلیلان در وضعیت زرد قرار دارد.