گستره جغرافیایی خدمات آزمایشگاهی با شکل‌گیری شبکه‌ای از خدمات و تجهیزات توسعه یافت. شبکه‌ای که به ایجاد زنجیره محصولات و خدمات آزمایشگاهی در کشور منجر شد. بنا بر اعلام شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، در حال حاضر ۹۳ شهر به عضویت این زنجیره درآمده‌اند.

به گزارش جارچی اخبار و  به نقل از معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ایجاد شبکه‌ای از آزمایشگاه‌ها در حوزه‌های مختلفی مانند فنی و مهندسی، مکانیک، مواد و متالورژی، برق و الکترونیک، شیمی، هوا فضا، معدن، محیط‌زیست، کشاورزی و گیاهان دارویی، زیست‌فناوری و پزشکی، داروسازی، سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت، علوم شناختی و مغز، صنایع دستی، مواد غذایی و غیره، خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌کند.

سهولت دسترسی به خدمات آزمایشگاهی از جمله اهداف دنبال شده در زیست‌بوم فناوری و نوآوری است. هدفی که به علاقه‌مندان و فعالان هر حوزه فناورانه کمک می‌کند تا بتوانند برای انجام پژوهش‌های خود، به تجهیزات و خدمات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای تحقق این هدف تلاش کرده است. حاصل این تلاش، به دسترسی فعالان پژوهش، فناوری و صنایع کشور به تجهیزات، خدمات و محصولات آزمایشگاهی همه استان‌ها و ۹۳ شهر منجر شده است.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پلتفرم به اشتراک‌گذاری دستگاه‌ها و ارایه خدمات آزمایشگاهی و حمایت از توسعه کمی و بهبود کیفی خدمات آزمایشگاهی در کشور است که از طریق پایگاه اینترنتی www.labsnet.ir در دسترس قرارگرفته است.