جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: چهار هزار برنامه در ۵۵ سرفصل به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در نقاط مختلف استان ایلام برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار جارچیاخبار از ایلام سرهنگ قدرت‌الله کریمیان روز سه‌شنبه در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج، اظهار داشت: این برنامه‌ها در محورهای محرومیت‌زدایی، فرهنگی، سیاسی، ایثار و شهادت، بهداشت و درمان و موارد دیگر به صورت مجازی انجام می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام به نقش و حضور بسیج در مبارزه با شیوع کرونا اشاره و یادآوری کرد: از همان آغازین روزهای شیوع کرونا سپاه و اقشار مختلف بسیجیان اعم از بسیج جامعه پزشکی، روحانیون، دانشجویی، رسانه و اصناف وارد میدان کارزار شدند.

وی اضافه کرد: ضد عفونی معابر عمومی، ایجاد پویش‌های همگانی و جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای طبقه محرومان جامعه و شناسایی مشاغل آسیب دیده از کرونا از جمله اقدام‌های بسیج در راستای به مبارزه با کروناست.

سرهنگ کریمیان  یادآور شد: بسیج از ابتدای شکل‌گیری تاکنون پیشقراول و پرچمدار تمامی عرصه‌ها در انقلاب اسلامی بوده و خدمات بسیجیان به جامعه انکارناپذیر است.

وی تاکید کرد: بسیجیان در همه هنگامه‌های انقلاب اعم از جنگ، سیل، زلزله، دفاعی، بهداشت، امید آفرینی، محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی و موارد دیگر مشارکتی فعال، پویا و خودجوش داشته‌اند.

جانشین سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام افزود: بسیج به عنوان یک تفکر و شاکله دارای هویتی مستحکم است که از درون خود مردم و اقشار مختلف جامعه شکل گرفته و بدون هیچ چشم‌داشتی خالصانه و خاضعانه در خدمت نظام و مردم به ویژه طبقه محرومان و مستضعفان است.

وی گفت: یکی از برنامه‌های مهم بسیج در بحبوهه همه‌گیری کرونا ایجاد امیدآفرینی و تقویت حس امنیت در بین مردم است که بسیجیان نیز به این عرصه وارد شدند و در محلات و مناطق مختلف با اجرای برنامه‌های گوناگون به ایجاد حس امیدآفرینی در بین مردم جامعه نقش تاثیرگذاری داشته‌اند.

کریمیان تاکید کرد: در هر زمان و برهه‌ای جامعه به حضور بسیجیان نیاز داشته است داوطلبانه و خودجوش وارد عرصه عمل شده‌اند و بنا بر تخصصشان برای رفع یا کاهش مشکل تلاش کرده‌اند.

وی افزود: حضور آحاد مردم در بدنه بسیج و تشکیل قشرهای بسیج تخصصی در حوزه‌های مختلفی چون بسیج جامعه پزشکی، کشاورزی، طلاب، مهندسین، رسانه و سایر اقشار تخصصی بسیج به پیشبرد و شتاب‌دهی امور کمک‌های شایانی کرده است.