نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: در حال حاضر تعطیلات آسیب‌پذیرتر شده است، کرونا پدیده‌ای است کنار زندگی ما قرارگرفته و همه ما باید جهت مقابله در برابرش بدن خود را آماده نگه‌داریم.

به گزارش خبرگزاری جارچی اخبار از کاشان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در جلسه رزمایش کمک مونانه بابیان اینکه، اکنون تا حد زیادی شناخت بیشتر نسبت به این ویروس پیداشده است، اظهار کرد: خدمت‌رسانی نسبت به ابتدای شیوع کمتر شده چون آن را موقتی می‌دیدیم لذا خدمت‌رسانی‌ها همگی و جهادی بود
نماینده ولی‌فقیه با اشاره به اینکه، تعطیلات نوروز کمک‌کننده بود تا خیلی احساس نارضایتی نداشته باشیم، افزود: در حال حاضر تعطیلات را آسیب‌پذیرتر شده است، کرونا پدیده‌ای است کنار زندگی ما قرارگرفته و همه ما باید جهت مقابله در برابرش بدن خود را آماده نگه‌داریم.

وی با اشاره به اینکه، زیان و ضرر اقتصادی که درگذشته متوجه می‌شد در چشممان بزرگ جلوه نمی‌شد اما وقتی بحث تعطیلات مطرح می‌شود باید به فکر معیشت مردم بود: بار اول مشکلات بود ولی چون موقت می‌دیدند ولی در حال حاضر بیشتر خودش را نشان داده است.

امام‌جمعه کاشان بابیان اینکه، کادر درمانی در آن زمان بشاش و شاداب بودند و هنوز آسیب روحی ندیده بودند لذا این مقاومت آن‌ها را خسته کرد، افزود: گله‌مندی‌ها زیاد شده است و مجموع این تفاوت‌ها ما را در رویکرد با مبارزه ویروس حساس‌تر کرده است باید به این وضع حساس‌تر باشیم.

وی بابیان اینکه، فضاهای معنوی کمرنگ شده است، افزود: جلسات توجیهی و فرهنگ‌سازی را باید محله محور ضرورت دارد؛ وحدت را در بین خودمان بیشتر کنیم امروز در جنگیم و باید از تمامی ظرفیت‌ها ازجمله طب سنتی باید استفاده کرد.

امام‌جمعه کاشان بابیان اینکه در ابتدای شروع کرونا به دلیل قابل شناخت نبودن تلفات بیشتر داشتیم خاطرنشان کرد: تجلیل از پزشکان پرستاران و خادمان سلامت باید انجام شود و از کادر مجرب برای بیمار باید استفاده کرد و استفاده از همراه بیمار باید موردتوجه قرار بگیرد.

علی‌اکبر مرتضایی فرماندار کاشان در این دیدار گفت: کاشان در طب سنتی حرف برای گفتن دارد؛ برای مبارزه با کرونا باید فرهنگ‌سازی کرد و از پزشکان طب سنتی و از تمامی ظرفیت‌های شهرستان در مبارزه با کرونا استفاده می‌کنیم.

مسعود دهقانی رئیس مرکز بهداشت کاشان در این دیدار افزود: اثرات مثبت همراه داشتن بیمار پیگیری اکسیژن برای بیمار است ولی متأسفانه چون محیط بیمارستان آلوده است انتشار ویروس در جامعه رادارند.

انتهای پیام/