فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان گفت: برنامه هر پایگاه بسیج یک خدمت با تشکیل ۶۳ قرارگاه جهادی در هفته بسیج به خدمت رسانی مردم می پردازد.

به گزارش جارچی اخبار از کاشان ، سرهنگ کریم اکبری در نشست مجازی مطبوعاتی اظهار داشت: ۶۳ قرارگاه جهادی که جهت خدمت‌رسانی از ۱۳ آبان‌ماه آغاز شده بود، در هفته بسیج با همکاری همه دستگاه‌ها، کانون‌های فرهنگی، موسسه‌های خیریه و مردم نهاد وارد مرحله اجرایی می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان با بیان اینکه این قرارگاه ها گام سوم رزمایش مواسات مومنانه را اجرا خواهند کرد، افزود: در این رزمایش بسته ها شامل پنج هزار بسته اقلام بهداشتی و ۲ هزار بسته معیشتی است که بین محرومان و نیازمندان در هفته پیش‌رو توزیع خواهد شد.
وی آموزش همگانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، فرهنگ‌سازی استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح محله‌ها و برپایی ایستگاه‌های فرهنگی را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان کاشان برشمرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان افزود: برنامه‌های امسال هفته بسیج به علت شیوع بیماری کووید- ۱۹ با شعار «بسیج پیشرو خدمت و امیدآفرینی» با محوریت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و خدمت‌رسانی به مردم در راستای شکستن زنجیره شیوع ویروس کرونا برنامه‌ریزی شده است.

اکبری همچنین تشریح کرد: رونمایی از کتاب، برگزاری مسابقه‌های فرهنگی، گفت‌وگوهای فرهنگی مجازی، اجرای گشت‌های رضویون در سطح محله‌ها، قدردانی از پزشکان و پرستاران، صدور کارت ایثار برای رزمندگان دوران دفاع مقدس‌، نواختن زنگ مقاومت و صبحگاه به صورت مجازی در قالب نرم‌افزار شاد و برگزاری رزمایش و یادواره مجازی شهید بسیجی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان کاشان است.
مردم کاشان افزون بر یک هزار و ۷۰۰ شهید تقدیم انقلاب کردند که ۸۸۰ نفر از آنها بسیجی بودند.
نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر بسیجی تا کنون در پایگاه‌های مقاومت و واحدهای بسیج دانش‌آموزی، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، اداره‌ها و کارخانه‌ها، اصناف و اقشار تخصصی شهرستان کاشان سازماندهی شدند.