رییس کمیسیون کشاورزی مجلس، اقتدار غذایی را جزو مهمترین امنیت ملی برای کشور دانست.

به گزارش جارچی اخبار از کاشان، سید جواد ساداتی نژاد در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته بسیج، تفکر بسیجی و نگاه جهادی را راهگشای تمام مشکلات کشور دانسته و اظهار داشت: امیدواریم در مبارزه با ویروس کرونا و جود محدودیتهای موجود و تنگناهای اقتصادی این تفکر بتواند چاره اندیشی کرده تا قطع زنجیره این ویروس را بزودی شاهد باشیم.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس، امنیت غذایی را جزو مهمترین امنیت ملی برای کشور دانست و افزود: اقتدار غذایی به گونه ای مهم است که با وجود تحریم‌های کشور فقط در حوزه کشاورزی صادرات مثبت داشتیم.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس نا هماهنگی بین بخشی و پاسخگو نبودن را علل گرانی مرغ عنوان کرد و گفت: عدم واگذاری اختیار تام به جهاد کشاورزی و عدم هماهنگی موجود بین وزارت صمت و کشاورزی سبب گرانی های اخیر بازار غذا شده است.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر هفته در این کمیسیون نشست‌هایی برگزار می‌شود، اظهار داشت: در حوزه مدیریت، پاسخگویی و فرماندهی اتفاقی رخ نداده است.

وی با تاکید بر اینکه اختیارها باید به طور کامل به جهاد کشاورزی واگذار شود، افزود: وزیر جهاد کشاورزی باید به عنوان متولی سامان‌دهی به وضعیت قیمت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز با قدرت ورود پیدا کند تا بازار کنترل و شرایط بهبود یابد.

ساداتی نژاد مصرف بالای مرغ کشور را به علت گرانی گوشت قرمز بالا دانست و تصریح کرد: سرانه مرغ ما ۳۰ کیلوگرم است که تقریبا دو برابر‌جهانی است ، این در حالی است که ۸۰ درصد نهاده و غذای دامی از خارج کشور بدست می آید و در حال حاضر بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ تن نهاده با ارز ۴۲۰۰ تومان در گمرک مانده است.

وی قراردادن ارز یارانه ای را برای وارد کننده نامناسب و سبب رونق بازار سیاه دانست و تاکید کرد: چنانچه این یارانه به تولید کننده یا خریدار تعلق بگیرد دیگر شاهد این نا بسامانی های بازار و افسار گسیختگی های قیمتی نخواهیم بود.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بررسی مشکلات بخش کشاورزی و آب کاشان و آران و بیدگل افزود: این شهرستان‌ها اکنون با داشتن اراضی حاصلخیز از منابع آبی سطحی و زیرزمینی مناسب برخوردار نیستند و لازم است تا کشت گلخانه‌ای در این حوزه توسعه یابد.

وی گشایشهای کشاورزی و توسعه کشت گلخانه را از ضروریات منطقه دانست و از مسؤلان خواست تا راه را بر کشاورزان هموار کنند تا در حوزه غذایی به خود کفایی کامل برسیم.