مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا امسال از۲۲ آذر تا پنجم دی هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس تعیین شد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا مسیب زاده در خصوص حال و هوای برگزاری هفته قرآن عترت و نماز با توجه به شیوع

ویروس کرونا در سطح کشور اظهار داشت: آذر همواره ماه ویژه‌ای برای فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز است زیرا هفته گرامی داشت فعالیت های قرآن، عترت و نماز همه ساله در هفته پایانی آذر ماه در مدارس کشور برگزار می شود.
وی افزود: اما امسال با توجه به شرایط موجود و غیرحضوری شدن فعالیت های آموزش و پرورش در اکثر استان های کشور هفته پایانی آذر و هفته اول دی ماه یعنی یک بازه زمانی ۱۵ روزه پیش بینی شد تا در استان های مختلف بنابر شرایط موجود در هر  استان اقدامات لازم برای برگزاری باشکوه این هفته در نظر گرفته شود.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از مهم ترین رویدادهایی که در این هفته اتفاق می افتد برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در سطح مدارس کشور است که امسال به صورت مجازی برگزار می شود.
مسیب زاده تصریح کرد: برگزاری محافل مجازی  انس با قرآن، بازدید مجازی از فضاهای قرآن، عترت و نماز در سطح کشور و راه اندازی نمایشگاه های مجازی قرآن، عترت و نماز از دیگر فعالیت های مهم در این ایام می‌شود.
وی یادآور شد: البته تمام هفته های سال  هفته قرآن، عترت و نماز است زیرا اینها سه منشور نورانی دین مبین اسلام مشرف بر زندگی ما هستند و باید همواره به عمل به این آموزه ها پایبند باشیم.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تمام اقدامات و فعالیت هایی که طی این ایام و  هفته برگزار می شود به پاس  قدردانی از زحمات مدیران و مربیان سخت کوشی است که در حوزه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز در طول سال تحصیلی خدمت می کنند و به صورت نمادین در این هفته فعالیت انجام می‌پذیرد.
مسیب زاده یادآور شد: روز شمار هفته قرآن، عترت و نماز را نیز به ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور ابلاغ می‌شود.

هفته قرآن، عترت و نماز مدارس سال گذشته از ۲۳  تا ۲۹ آذر برگزار شد.

همچنین روز شمار و فعالیت های پیشنهادی برای این هفته به مدارس سراسر کشور ابلاغ شد که کارشناسان قرآن، نماز و عترت مناطق و استان ها به صورت ویژه این برنامه ها را پیگیری کردند.