رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مجموع افراد مبتلا به کرونا در این استان با اضافه شدن ۷۳ مورد جدید طی روز گذشته به ۲۲ هزار ۶۳۰ نفر رسید.

به گزارش جارچی اخبار، محمد کریمیان افزود: روز گذشته همچنین پنج مورد فوت ناشی از کرونا در این استان ثبت شد و مجموع درگذشتگان کرونا به ۵۸۶ نفر افزایش یافت.

وی توضیح داد: از پنج مورد فوتی روز گذشته سه مورد مربوط به شهرستان ایلام، یک مورد ایوان و یک مورد مهران است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: هم اکنون ۲۳۵ بیمار کرونا در بیمارستان های این استان بستری هستند که ۴۶ مورد آنها بستری جدید است.

دکتر افزود: از این تعداد بستری جدید ۲۳ مورد مربوط به شهرستان ایلام، ۶ مورد چرداول، چهار مورد ایوان، ۶ مورد آبدانان، یک مورد دره شهر، ۲ مورد مهران و چهار مورد سیروان است.

وی تاکید کرد: تاکنون ۲۰ هزار و ۹۹۸ نفر از مبتلایان کرونا در این استان بهبود یافته اند.

دکتر کریمیان یادآور شد: اما اکنون با اعمال محدودیت های جدید، استان ایلام در حال گذار از یک پیک سنگین و خطرناک کروناست و تعداد بستری‌ها از ۴۰۰ نفر ماه قبل به ۲۲۰ نفر رسیده است.

دکتر کریمیان تاکید کرد: میزان فوتی‌های استان نیز کاهش محسوس یافته است و میانگین فوتی‌ها به روزی سه نفر می‌رسد در حالی که یک ماه گذشته فوتی‌ها ۲ رقمی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه این استان در بازه زمانی ۲۰ مهر تا ۲۰ آبان ماه بدترین دوران کرونایی را گذراند، گفت: در این مدت تعداد بیماران بستری به بالای ۴۰۰ نفر رسید، مرگ های روزانه کرونا ۲ رقمی شد و با تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان فشار بسیار زیادی به پرسنل درمانی استان وارد شد.

وی اظهار داشت: عبور از پیک به منزله پایان کرونا نیست و در صورتیکه مردم پروتکل‌ها را رعایت نکنند و مراسمات و ترددها به حالت عادی برگردد به طور قطع به حالت قبل باز می‌گردیم.