مهلت ارائه محصولات بخش رقابتی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا ۲۷ آذر ۱۳۹۹تمدید شد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با توجه به تعطیلی‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا و ایجاد تسهیلات برای علاقه‌مندان حوزه اسباب‌بازی، زمان بارگذاری محصولات از ۲۰ آذر به ۲۷ آذر ۱۳۹۹ تغییر یافت و به مدت یک هفته تمدید شد.

دبیرخانه جشنواره از تولیدکنندگان و طراحانی که محصول آن‌ها در بازه زمانی مهر ۱۳۹۸ تا مهر ۱۳۹۹ تولید شده، دعوت کرده است با مراجعه به تارنمای جشنوارها و تکمیل فرم‌های مربوط، اسباب‌بازی‌های خود را برای شرکت در بخش رقابتی این جشنواره تا ۲۷ آذر ثبت و معرفی کنند.
اسباب‌بازی‌های معرفی‌شده به دبیرخانه قرار است در دو مرحله، انتخاب و داوری شود، همچنین این اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌ها از منظر کیفیت تولید، طراحی، بسته‌بندی، گرافیک و تصویرسازی و دارا بودن ویژگی‌های شناختی داوری خواهد شد و از اسباب‌بازی‌های راه یافته به مرحله داوری پایانی نیز  قدردانی خواهد شد.
این جشنواره قرار است امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جامعه، به‌صورت مجازی و فرآیندی در چند مرحله به‌شکل گام به گام برگزار ‌شود.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی، شورای نظارت بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب‌بازی و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی را برگزار خواهد کرد. بخش رقابتی، بخش علمی شامل برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی، نمایشگاه‌های تخصصی و بازار اسباب‌بازی، بخش‌های متنوع ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی است که به ترتیب در بازه زمانی آبان تا پایان سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود و فراخوان بخش‌های دیگر جشنواره به‌تدریج اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، جشنواره ملی اسباب‌بازی با هدف کمک به ساماندهی و رونق صنعت اسباب‌بازی از سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرده است. ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در پاییز سال ۱۳۹۹ سال جهش تولید، با رویکردی نو در فضای مجازی و با هدف حمایت از کالای ایرانی و کمک به رونق تولید و با هدف برقراری ارتباط میان طراحان، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در حوزه اسباب‌بازی با همراهی شورای نظارت بر اسباب‌بازی و انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایران فعالیت خود را شروع کرده است.
برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت اسباب‌بازی، برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌ها و همایش علمی، انتخاب برترین اسباب‌بازی‌های ایرانی و همچنین برپایی نمایشگاه تخصصی شرکت‌های ترویج بازی و اسباب‌بازی از برنامه‌های متنوع این جشنواره است.
دبیرخانه ششمین جشنواره ملی اسباب بازی با بهره‌مندی از زیرساخت‌های فضای مجازی، این جشنواره را با نگاه توسعه‌ای در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید» برگزار می‌کند.