رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ، با اشاره به تلاش این کمیسیون برای حمایت از دستگاه‌های حمایتی در بودجه ۱۴۰۰ از پیشنهاد طرحی جهت ارتقای حوزه تامین اجتماعی کشور خبر داد.

مهدی عیسی زاده در مورد ۲۰۰ پیشنهادی که در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی وصول شده است، گفت: ارائه این پیشنهادات هر ساله از طرف نمایندگان در فصل بودجه صورت می‌گیرد و هنوز تعداد آنها افزایش خواهد داشت که تعدادی از این پیشنهادات پذیرفته می‌شود.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به محور این پیشنهادات، ادامه داد: تعدادی از این پیشنهادات در مورد مسائل مربوطه به حوزه انتخابیه نمایندگان بوده و بخشی از آنها نیز به حوزه ملی برمی‌گردد، ضمن اینکه نمایندگان به تمام کمیسیون‌های تخصصی پیشنهاداتی در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۰ ارائه می‌دهند و آنها هم یکایک پیشنهادات را بررسی می‌کنند.

وی تصریح کرد: پیشنهاداتی که در حوزه ملی به کمیسیون اجتماعی مجلس داده شده است در خصوص محرومیت‌زدایی، آسیب‌های اجتماعی، حمایت از کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما در این کمیسیون پیرو دریافت این پیشنهادات و به منظور بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان تمام دستگاه‌های مربوطه اعم از سازمان بازنشستگی، شستا، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و صندوق‌های بیمه‌ای دعوت کرده و روز گذشته نشستی با آنها برگزار کردیم و امروز نیز با مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران نشست خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با قدردانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وی برای تلاش در جهت ارتقای حوزه تامین اجتماعی کشور، تاکید کرد: ما در قالب طرح پیشنهاد دادیم که منابع موجود در صندوق‌ها به گونه‌ای مدیریت شوند که امکان برداشت از آنها برای دولت‌‎ها مقدور نباشد که به طور قطع تحقق این مهم باعث گشایش امور تامین اجتماعی و سایر صندوق‌ها خواهد شد.