رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تبریز گفت: متاسفانه وضیعت اجرای تبدیل وضیعت کارکنان شهرداری بیست سال است که درکشوی مدیران اجرایی مانده و اهتمامی نسبت به اجرای آن ندارند

به گزارش جارچی اخبار،مهندس کریم صادقزاده تبریزی در این نشست با بیان اینکه فراکسیون کارگری همواره، در کنار کارگران شهرداری تبریز بوده و نسبت به ادوار گذشته شورای شهر هرچند ناقص،ولی حرکات و فعالیت های قابل توجهی انجام داده است اظهار داشت: تلاش درجهت  طرح طبقه بندی مشاغل و کارمندان و کارگران شهرداری برای تحقق عدالت شغلی و عدالت مزدی  از جمله مهم ترین فعالیت های این فراکسیون است.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تبریز اذعان داشت:در این شرایط بد اقتصادی که متاسفانه بخاطر سیاست های تعدیل و اجرای سلیقه‌ایی قوانین با مشکلات  زیادی مواجه کرده است.

وی ادامه داد:طرحی تحت عنوان پرداخت کمک معیشتی  کرونایی به کارگران شهرداری تبریز  پرداخت گردید  که تلاش خواهیم کرد که، این هزینه کمک معیشتی تا زمان اتمام ویروس کرونا ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه پاکبانان در خط اول مبارزه با کرونا فعالیت دارند و جان خودرا در دست گرفته و به مردم شهر خدمت رسانی می‌کنند، گفت: پرداخت حقوق و مزایای کارگران شهرداری تبریز در این برهه از زمان و باتوجه به گرانی ها،و تورم یک ضرورت بوده و انتظار داریم،شهردار تبریز و سایر واحد های خدماتی در این امر اهتمام ورزند.

وی افزود:کارگران و رانندگان سختکوش در شهرداری تبریز،با مشکلات عدیده‌ایی روبرو بوده وانتظار داریم به ایمنی شغلی این عزیزان توجه گردیده و در جهت ساماندهی وضیعت کاری این عزیزان بصورت ضربتی و بدون شعار و وعده تا پایان دوره ششم شورای شهر انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد:شهرداری یک سازمان مستقل بوده و طبق مصوبه‌ی اعضای شورای شهر بیش از ۹۰ درصد فعالیت های خود را پیش برده و از دولت بودجه‌ایی دریافت نمی‌کند و بایستی زمینه‌ایی برای حذف شرکتهای پیمانکاری اقدام و عملی گردد.

سخنگوی شورای شهر تبریز با بیان اینکه ۴ هزار نفر از کادر شهرداری تبریز بصورت مستقیم با ویروس کرونا درگیرهستند،اظهار داشت: احساس فراکسیون کارگری شورای شهر تبریز بر این است که بعد از ۲۰ سال حضور پیمانکاران  و شرکت‌ها که کارمندان بصورت تامین نیرو فعالیت دارند،آیا نباید تمام شده و بصورت مستقیم با شهرداری عقد قرار داد کنند؟

وی در خاتمه از زحمات و تلاشهای پاکبانان قدردانی نمود.