رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت :در ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشده است و امیدواریم مردم با رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی و در صورت داشتن علائم با مراجعه به موقع به مراکز درمانی همچنان شاهد کاهش آمار ابتلا و فوتی ها در استان باشیم.

به گزارش جارچی اخبار دکتر محمد کریمیان  با اشاره به کاهش تعداد بستری ها در استان گفت: مجموع تعداد بستری ها که در آبانماه به ۴۰۰ نفر رسیده بود به ۵۰ نفر کاهش یافت.

وی افزود:: در ۲۴ ساعت گذشته ۹ مورد جدید بستری کرونا در استان ثبت شد که هشت مورد مروبط به ایلام و یک مورد نیز مربوط به شهرستان چرداول است.

کریمیان خاطرنشان کرد:مجموع مبتلایان به کرونا در ایلام به ۲۳ هزار و ۷۴۰ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تمام شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند اما این وضعیت به معنی پایان کرونا و سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی نیست.

دکتر کریمیان تاکید کرد: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت ها امکان بازگشت به وضعیت های نارنجی و قرمز را بدنبال دارد.

وی همچنین با اشاره به آمار ابتلا به کرونا در میان کارکنان درمانی  ایلام  گفت: ۳۵ درصد از کارکنان بهداشتی درمانی این استان از زمان آغاز شیوع تاکنون به کرونا مبتلا شده اند.

دکتر “محمد کریمیان” در نشست استانی مبارزه با کرونا  اظهار کرد: ۱۳۳۸  نفر از کارکنان حوزه درمان و ۷۰۳ نفر از پرسنل حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این استان از آغاز شیوع تا به امروز به کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۵۸۸ از کارکنان و شاغلان در دیگر ادارات  گرفتار این ویروس شده اند.