مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام از توزیع۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی اهدایی سازمان جهانی غذا توسط این جمعیت بین خانواده های نیازمند استان خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، علی اصغر علی اکبری روز دوشنبه اظهار داشت: این بسته ها بین خانواده های نیازمند در مناطق مختلف استان توزیع شده است.

وی به سایر خدمات این جمعیت به مردم در ایام کرونا اشاره کرد و افزود: همچنین ۹۰ دستگاه کپسول اکسیژن متعلق به هلال احمر بصورت امانی در اختیار خانواده های دارای بیمار کرونایی در منزل قرار گرفته است.

مدیرعامل هلال احمر ایلام به طرح آمران سلامت این جمعیت اشاره و تاکید کرد: در این طرح که از پنجم تا ۱۵ آبان ماه در این استان اجرا شد، لوازم بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضدعفونی توسط اعضا جوانان این جمعیت در مناطق پرخطر استان توزیع شده است.

علی اکبری میزان توزیع این اقلام را شامل حدود ۲۰ هزار عدد ماسک و ۱۶۰ لیتر مواد ضدعفونی عنوان کرد و یادآور شد: این اقلام توسط بیش از یک هزار نفر از جوانان و داوطلبان این جمعیت در قالب ۵۱ تیم توزیع شده است.

به گفته وی، ۲۱ هزار و ۲۲۲ نفر در استان از خدمات این طرح بهره مند شده اند.

مدیرعامل هلال احمر ایلام به طرح ناظران سلامت نیز اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح در ایلام با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و بسیج اعضا جوانان و داوطلبان این جمعیت تاکنون ۲۵ هزار و ۲۲۰ نفر تذکرهای بهداشتی اصولی را دریافت کرده اند.

به گفته علی اکبری، در اجرای این طرح با هدف کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل های بهداشتی در راستای صیانت از سلامت هموطنان و قطع زنجیره انتقال کرونا آغاز شده ۹۲۲ نفر از اعضای جوانان هلال احمر در قالب ۶۳۲ تیم به همراه بازرسان سلامت محیط کار دانشگاه علوم پزشکی و نیروهای سپاه استان حضور داشته که تاکنون از هشت هزار و ۷۵ مکان بازدید کرده اند.