عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از مسائل اختلافی که بین ایران و افغانستان وجود دارد حقابه هیرمند است هر چند در توافق ۱۳۵۱ راهکار حل این اختلاف وجود دارد ولی قرار گرفتن راهکار حل این اختلافات در تفاهم نامه جامع می توانند در رفع این مشکل نیز کمک کند.

به گزارش جارچی اخبار، ابراهیم رضایی در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به سند جامع همکاری ایران و افغانستان، گفت: انعقاد یک توافق جامع بین کشورهای همسایه می تواند به ثبات در تعاملات کمک شایانی کند و تعاملات با کشورهای همسایه را از گزند فراز و فرودهای مرسوم و تغییرات دولت ها مصون دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد:در توافق جامع قطعاً باید پیرامون مسائل بسیاری مانند امنیت مسیرهای ارتباطی، اقتصاد، قاچاق مواد مخدر، برق، انرژی و غیره صحبت شود که این مستلزم کار کارشناسی جامع و دقیق است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس افزود: یکی از مسائل اختلافی که بین دو دولت وجود دارد حقابه هیرمند است. هر چند در توافق ۱۳۵۱ ایران و افغانستان راهکار حل این اختلاف وجود دارد ولی قرار گرفتن راهکار حل این اختلافات در تفاهم نامه جامع می توانند در رفع این مشکل نیز کمک نماید البته باید تاکید کنم که ایران از حقوق خود در آب هیرمند کوتاه نمی‌آید.

رضایی خطرنشان کرد:امیدواریم که انعقاد تفاهم نامه جامع بین دو کشور همسایه موجب نزدیکی بین این دو کشور همزبان و با سابقه فرهنگ مشترک منعقد شود. قطعاً جمهوری اسلامی با توانایی تکنولوژیک و فنی که دارد می تواند کمک بسیاری به ارتقاء این کشور همسایه نماید.