رییس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: توسعه حمل و نقل پاک و ترکیبی در این استان موجب کاهش آلودگی هوای تبریز و شهرهای بزرگ می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، غلامحسین مسعودی ریحان، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه آلودگی هوا موضوع تک متغیری نیست ، افزود: باید منابع مختلف انتشار آلودگی مشخص شود و واحدهای صنعتی، سوخت خودروها، ترافیک، تردد خودروهای غیراستاندارد در شهر و فعالیت آن ها همگی می توانند از منابع آلایندگی باشند.

وی با اشاره به اینکه برای مدیریت آلودگی هوا باید میزان تاثیر حوزه های مختلف در کاهش این آلودگی مشخص شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه قطارشهری تبریز هزینه شده است، باید تاثیر آن در جابجایی مسافران بررسی شود.

مسعودی ریحان، با بیان اینکه شهرداری تبریز از واحدهای آلاینده شهر عوارض آلایندگی اخذ می کند، اظهار امیدواری کرد روزی برسد که واحد آلاینده در شهر وجود نداشته باشد و اصلا عوارضی به این عنوان اخذ نشود.

وی یادآوری کرد: تا وقتی واحدها آلایندگی ایجاد می کنند باید از آن ها عوارض اخذ و این منابع در راستای کاهش آلودگی هوای شهر و توسعه حمل و نقل پاک هزینه شود.