تفاهم‌نامه‌های تأمین زمین ۱۸۰۰ واحد مسکونی و اشتغال برای ۱۰۰۰ نفر از ایثارگران و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا در سفر معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به خراسان شمالی به امضا رسید.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر به استان خراسان شمالی در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های تأمین زمین ۱۸۰۰ واحد مسکونی و اشتغال برای ۱۰۰۰ نفر از ایثارگران و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا و جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان خراسان شمالی که در استانداری این استان برگزار شد حضور یافت.
اوحدی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا تأکید کرد: یکی از ویژگی‌هایی که خداوند در انسان قرار داده کمال طلبی است و فلسفه عالم خلقت فراهم کردن بستری برای رسیدن به کمال است و در آیات متعددی به این مسئله اشاره شده است و این ویژگی در فطرت همه انسان‌ها است و ما باید نسبت به این مسیر شناخت پیدا کنیم.
معاون رییس جمهور ادامه داد: مقام معظم رهبری از مکتب سلیمانی یاد کرده‌اند زیرا شهید سلیمانی عصاره و چکیده ایثار، شهادت و جهاد است. روح شهدا آنقدر رشد می‌کند که جسم آنان دیگر توانایی تحمل آن را ندارد و آنجاست که علائم شهادت پیش از شهید شدن مشخص می‌شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را امری ضروری دانست و گفت: کمال طلبی که در ذات انسان‌ها قرار دارد و عصاره و اوج این کمال طلبی شهادت است و شهدا به چنان درجه‌ای می‌رسند که نزد خداوند روزی می‌خورند.
اوحدی در خصوص تفاهم‌نامه‌های به امضا رسیده در استان‌های مختلف گفت: تاکنون با امضای این تفاهم‌نامه‌ها ۶۲ هزار مورد زمین برای مسکن ایثارگران فراهم شده است.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز در این مراسم ایثار را دارای درجات مختلفی دانست و گفت: اوج ایثارگری وقتی است که انسان برای دیگران جان خود را فدا کند و بالاترین مرحله و اوج شکوفایی انسان شهادت است.
وی ادامه داد: انسان شهادت طلب و ایثارگر از هیچ چیز ترسی ندارد و هیچ قدرتی جز خداوند بر آن تأثیری ندارد و هیچ دشمنی نمی‌تواند او را متوقف کند. ما وارث شهدا و مکتب آنان هستیم و اگر از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صحبت می‌کنیم به دلیل نیاز خودمان است.
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تأکید کرد: امضای تفاهم‌نامه‌های مسکن، اشتغال و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا اتفاق بسیار خوبی است و ان‌شاءالله سر منشأ خدمات بیشتری به ایثارگران معزز باشد.
استاندار خراسان شمالی نیز با بیان اینکه هرقدر در مسیر خدمات رسانی به ایثارگران تلاش کنیم باز هم کم است افزود: عظمت و بزرگی این عزیزان با هیچ چیز قابل جبران نیست. امروز باید به سمت توانمندسازی ایثارگران حرکت کنیم تا کرامت آنان بیش از پیش حفظ شود. برای چنین هدفی نیز در استان خراسان شمالی آمادگی کامل را داریم و به منظور افزایش حس خودکفایی و عزت در ایثارگران آماده هر نوع همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران هستیم.
محمدعلی شجاعی با تأکید بر لزوم شناساندن شهدا و ایثارگران به نسل‌های جدید گفت: ما به این فرهنگ افتخار می‌کنیم و باید با ترویج آن در بین همگان تغییر نگرش ایجاد کنیم.
گفتنی است در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌های تأمین زمین ۱۸۰۰ واحد مسکونی و اشتغال برای ۱۰۰۰ نفر از ایثارگران و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا به امضای رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار خراسان شمالی رسید.

تفاهم‌نامه، تأمین زمین، واحد مسکونی، اشتغال ،استاندار خراسان شمالی، ایثارگران ، معاون رییس جمهور، بنیاد شهید و امور ایثارگران،اوحدی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه ، امام جمعه بجنورد