رئیس دانشگاه یزد با اشاره به برنامه های کمیته دانشگاهیان، اساتید علمی و پژوهشی در کنگره شهدای استان یزد گفت: کنگره شهدای دانشجوی استان یزد در اسفندماه سال جاری در یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « قاسم برید لقمانی» پیش از ظهرچهارشنبه ۲۴دیماه در نشست خبری کمیته دانشگاهیان، اساتید علمی و پژوهشی کنگره ملی ۴ هزارشهید دارالعباده و دارالعلم یزد گفت: بیش از ۳۰ عنوان برنامه در این کمیته پیشنهاد شده است.

 

وی افزود: امسال نیز اوایل اسفندماه کنگره شهدای دانشجوی استان را خواهیم داشت و در این راستا نیز اطلاعات شهدای دانشجوی استان در پرتال جامع شهدای دانشجوی کشور بارگزاری شد.

 

رئیس دانشگاه یزد بیان کرد: مابقی برنامه ها در هشت محور ادامه پیدا کرد و هر دانشگاهی در استان نیز وظیفه ای را بر عهده گرفتند.

برید لقمانی ادامه داد: محور اول ما نقش هنر در کنگره بود که با مسئولیت دانشگاه علم و هنر یزد برنامه ریزی جشنواره هنری ادبی رویش، تولید آثار هنری و حمایت از آثار هنری دانشجویان انجام شد.

وی گفت: این جنشواره در ۵ بخش و ۲۱ رشته انجام می شود که بخش های آن شامل هنرهای تجسمی، فیلم، شعر، ادبیات، هنرهای آوایی است.

 

رئیس دانشگاه یزد بیان کرد: محور دوم نیز مباحث عمرانی بود که به مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت که ساماندهی بلوار شهدای گمنام و نصب المان و دیوارنگاره، تکمیل پروژه های شهدای گمنام دانشگاه ها بوده است.

 

برید لقمانی افزود: محور سوم نیز در زمینه علمی پژوهشی بود که با محوریت بسیج اساتید با هدف تدوین و حمایت از پایان نامه ها و مقالات شکل گرفت و اهم برنامه ها نیز در پیرامون ۴۰ موضوع انتخاب و در مقاطع مختلف حمایت شد.

 

وی افزود: محور چهارم نیز تولید محتوا بود که کارگروه آن با مسئولیت جهاد دانشگاهی انجام شد تا در جهت معرفی شهدا و انعکاس رویدادهای این کمیته در رسانه ها برنامه هایی انجام شود که ساخت مستند شهید بخشنده، شهید دادرس، ساخت مستند بوکمال، ساخت مستند ابداعات و نوآوری رزمندگان یزدی، ساخت موشن ۵ شهید از جمله این اقدامات بوده است.

 

رئیس دانشگاه یزد بیان کرد: محور پنجم نیز در بخش تالیفات بود که با مسئولیت دانشگاه جامع علمی کاربردی صورت گرفت که هدف آن برنامه ریزی و چاپ کتاب، مجلات و بروشورها بود که اهم برنامه های این کارگروه نیز تالیف ۶ کتاب با محوریت زندگی شهید رمضانخانی، شهید برزگری است.

 

برید لقمانی ادامه داد: محور ششم نیز این کمیته نیز مسابقات بود که توسط دانشگاه فنی و حرفه ای انجام می شود و از جمله اقدامات این کارگروه نیز مسابقات کتابخوانی بوده است.

 

وی گفت: محور هفتم این کارگروه نیز آزاداندیشی است که مسئولیت این کارگروه را نهاد مقام معظم رهبری است که هدف آن جمع آوری شبهات جامعه در خصوص شهدا، دفاع مقدس و رفع این شبهه ها با تریبون های آزاد و نشست های هم اندیشی است.

 

رئیس دانشگاه یزد بیان کرد: محور هشتم کارگروه نیز سبک زندگی است که با مسئولیت نهاد رهبری دانشگاه پیام نور شکل گرفت که هدف آن ترویج سبک زندگی شهدا از طریق ازدواج آسان بوده است.