مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به اقدامات کنگره شهدای استان یزد در زمینه تجلیل و تکریم از خانواده شهدا گفت: استان یزد بیش از ۷۵ هزار ایثارگر، جانباز و شهید را داراست.

 

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « شیخ عباس زارع زاده» پیش از ظهر دوشنبه ۲۹دی در نشست خبری کمیته تکریم خانواده و جمع آوری آثار کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد گفت: رسیدگی به نیازمندان، تهیه جهیزیه، خدمت به محرومان به عنوان برکات برگزاری کنگره ملی شهدای استان است تا بتواند عطر ایثار و شهادت را در استان پراکنده کند.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد خاطرنشان کرد: گرامیداشت یاد شهدا نیاز ما است و این ما هستیم که باید ایثارگری ها و از جان گذشتگی ها را به دیگران نشان دهیم.

 

وی بیان کرد: یکی از وظایف مهم ما پراکنده کردن عطر ایثار است که بنیاد شهید وظیفه جمع آوری اسناد و آثار شهدا و تکریم و تجلیل از خانواده شهدا بر عهده دارد.

 

زارع زاده گفت: استان یزد ۷۵ هزار ایثارگر دارد که ۷۵۱ آزاده و بیش از ۴ هزار شهید هستند و از هر قشری نیز در استان شهید داده ایم.

 

وی ادامه داد: در کمیته تجلیل و تکریم قرار است ما از تمامی والدین شهدا با رعایت پروتکل های بهداشتی دیدار داشته باشیم که تاکنون با ۱۲۷۴ نفر و بیش از ۱۴۰۰ رزمنده و جانباز دیدار شده است و تا زمان کنگره نیز بیش از ۴ هزار تجلیل خواهیم داشت.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد بیان کرد: اکنون ۳۶۰۰ عکس پرسنلی و ۲۲ هزار عکس آلبومی از شهدا داریم که امیدواریم بتوانیم در موزه ای در معرض دید عموم قرار دهیم.

 

زارع زاده ادامه داد: تاکنون بیش از ۷۰۰ مصاحبه داشتیم که ۳۶۰۰ مصاحبه از زندگینامه شهدا و ۳۰۰ آثار فیزیکی شهدا و همچنین اپلیکیشن شهدای یزد را انجام داده ایم.