مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اصفهان از بستن انعقاد تفاهم نامه با آموزش پرورش استان اصفهان خبر داد و گفت: در پی این تفاهم نامه دوشنبه های “سفیران نور ” در جهت آموزش مصرف بهینه برق برای ۶۸۰ هزار دانش آموز استان از طریق شبکه شاد رقم خورد.

به گزارش جارچی اخبار؛ حمید علاقمندان در این ارتباط اظهار داشت: برای اولین بار در کشور برای دانش آموزان سراسر استان برنامه فرهنگی آموزشی مصرف بهینه برق داریم.
وی گفت:  آموزش مصرف بهینه انرژی در سطوح ابتدایی تاثیر گذاری زیادی در نسل آینده خواهد داشت.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اصفهان بیان داشت: در راستای حفظ منابع انرژی و غنی کردن فرهنگ و اطلاعات دانش آموزان درارتباط با مصرف بهینه برق تفاهم نامه ای بین اداره کل آموزش و پرورش و شرکت توزیع برق استان اصفهان ۲۲ دیماه درسالن اجتماعات اداره کل اموزش و پرورش با حضور مدیران دو دستگاه منعقد شد.
علاقمندان بیان داشت: اداره کل آموزش و پرورش به عنوان نهاد سازنده فرهنگ و پرورش دهنده نسل آینده کشور می تواند درایجاد فرهنگ بهینه مصرف برق کمک شایانی در راستای افکار عمومی جامعه داشته باشد .
وی؛ هدف از انعقاد تفاهم نامه شرکت برق با اداره آموزش و پرورش استان را فرهنگ سازی و آموزش مصرف بهینه به خانواده ها و دانش اموزان عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه در مصرف برق هر چه میزان مصرف بیشتر شود هزینه آن برگشت داده نمی شود ، به ازای تولید هر کیلو وات برق بیش از۱۰۰ تومان یارانه تعلق می گیرد؛ که هر چه بیشتر برق مصرف شود دولت یارانه بیشتری را پرداخت می کند.
علاقمندان اضافه کرد: شرکت توزیع برق استان اصفهان برای همه اقشار جامعه محتواهای آموزشی مصرف بهینه برق تدوین کرده است.
وی با اشاره به ارتقاء خدمات بر پایه تکنولوژی های جدید ازجمله حذف قبوض برق گفت: میزان مصرف خانوار از طریق اپلیکیشن برق من انجام می شود که به صورت دقیق تصویر قبض به همراه اطلاعات دیگر از جمله نحوه مصرف و درصد مصرف کنندگانی که کمتر و بیشتر از آن ها هستند را نشان می دهد.
علاقمندان افزود:آموزش و پرورش از طریق نرم افزار و اپلیکیشن ها می تواند مباحث مصرف بهینه برق را به دانش آموزان آموزش دهد و دانش آموزان به عنوان مصرف کنندگان برق در آینده نزدیک می توانند هم بهینه مصرف کردن برق و هم استفاده از ابزارهایی که میتوان با شرکت برق ارتباط داشت را یاد بگیرند.
وی  تصریح کرد: محتواهای بسیاری توسط شرکت برق برای اقشار مختلف مردم تدوین و برنامه ریزی شده است که بخش اعظم آن شامل دانش آموزان است که به عنوان زنگ تفریح در فضای مجازی از این محتواها استفاده کنند.