وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ابتدای سفر دو روزه خود به استان یزد با امام جمعه یزد دیدار  وگفتگوکرد.

 

به گزارش خبرنگار چارچی اخباراز یزد، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که به منظور افتتاح و بازدید از پروژه های استان یزد صبح امروز وارد استان یزد شده است، ظهرشنبه ۴بهمن   با آیت الله محمدرضا ناصری یزدی امام جمعه یزد دیدار و گفت و گو کرد.

 

مونسان در این دیدار گفت: اگرچه شیوع ویروس کرونا فعالیت های گردشگری را با چالش های مختلف همراه کرده است اما تلاش های کادر درمان و برنامه ریزی های متعددی در جهت کنترل این ویروس و برنامه های حوزه گردشگری انجام شده است.

 

وی افزود:  حوزه گردشگری زنجیره‌ای بزرگ را شامل می شود و تقریبا تمام صنوف از این حوزه بهره‌مند بوده و هستند.

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این‌که دولت بسته‌های حمایتی مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: دولت برای سال آینده هفت هزار میلیارد تومان برای حمایت از بخش آسیب دیده کرونایی در نظر گرفته که امیدواریم با تصویب این مهم در مجلس  در سال آینده انجام شود.

 

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد نیز در این نشست گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در سفر خود به استان یزد، این استان را دارالعباده نامیدند، رعایت اصول دینی، اخلاقی لازمه توسعه گردشگری در این استان است و باید به این ویژگی ها در مسائل گردشگری استان توجه ویژه ای شود.

 

وی با بیان این‌که حوزه گردشگری فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های دینی و ارزش‌های اسلامی ملت ایران به مردم جهان است، خاطرنشان کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه گردشگری باید بیش از پیش بحث معرفی فرهنگ و رسوم ملت انقلابی ایران اسلامی را در اولویت اجرایی خود قرار دهند.

 

لازم به ذکر است، مونسان در سفر دو روزه خود چندین اقامتگاه و سفره‌خانه سنتی را افتتاح خواهد کرد و با رئیس فراکسیون گردشگری و دیگر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، همچنین انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد این حوزه دیدار خواهد داشت.

 

بازدید از بازار قدیم یزد(بازار زرگری) و اهدای لوح تقدیر بازاریان به وزیر به توجه به ثبت یزد به عنوان شهر ملی زیورآلات سنتی ایران، بازدید از بخش‌های مختلف بافت جهانی شهر یزد و همچنین سرکشی از بافت تاریخی اردکان و باغ جهانی پهلوانپور مهریز، از دیگر برنامه‌های این سفر است.

 

مونسان فردا یکشنبه۵بهمن  ضمن نصب هولوگرام خودروهای ساماندهی شده سافاری کانون جهانگردی و بازدید از موزه ایثار و شهادت، در اردکان عملیات مرمت پردیسان را که توسط شرکت معدنی چادرملو انجام خواهد شد را آغاز می‌کند.