مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توضیح افزوده‌شدن دو بخش به جشنواره موسیقی فجر از سال گذشته گفت: کیفیت ترانه‌ها در افکار عمومی تنزل کرده و جایزه ترانه با هدف انجام کار کیفی در این زمینه برنامه‌ریزی شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دیروز میزبان نشست هیات داوران جایزه موسیقی و رسانه با حضور سعید میرمحمد صادق دبیر، آروین صداقت کیش، سید علیرضا میرعلی نقی، عبدالرضا سپنجی، ویدا همراز، نرگس ذاکر جعفری، ایلناز رهبر و محمداله‌یاری، بود.
محمد اله‌یاری در این نشست گفت: در جشنواره موسیقی فجر به حوزه‌هایی که با موسیقی در تعامل و ارتباط هستند، توجه می‌شود و با همین نگاه از سال گذشته دو بخش به جشنواره موسیقی فجر اضافه شد؛ جایزه موسیقی و رسانه و جایزه ترانه. کیفیت ترانه‌ها در افکار عمومی تنزل کرده و جایزه ترانه با هدف انجام کار کیفی در زمینه ترانه و معرفی ترانه های باکیفیت برنامه ریزی شد.
وی با اشاره به جایزه موسیقی و رسانه گفت: یکی از حوزه های مهم ارتباط و تعامل جدی با موسیقی، رسانه است. اینکه رسانه‌ها در طول سال چقدر و چگونه به موسیقی می‌پردازند و اهمیت و کیفیت مطالب و تولیدات رسانه ها در زمینه موسیقی در جایزه موسیقی و رسانه مورد توجه است.
مدیرکل دفتر موسیقی عنوان کرد: در این دوره جایزه موسیقی و رسانه حوزه برنامه‌سازی صداوسیما و رسانه های جدید نیز اضافه شده و با توجه به شرایط و تحولات رسانه ها این جایزه می تواند در بخش های مختلف تعریف شود. جایزه موسیقی و رسانه می تواند در جشنواره موسیقی فجر یا در سال حتی مستقل از جشنواره برنامه ریزی و برگزار شود؛ اما به دلیل اهمیت تعامل رسانه ها با موسیقی پرداختن به این موضوع مهم است.
در ادامه سعید میرمحمد صادق دبیر جایزه موسیقی و رسانه گفت: هیأت داوران یک آیین‌نامه تدوین کرده‌اند که اساس ارزیابی و داوری آثار است/ بر اساس این آیین نامه پس از پایان مهلت ثبت نام در جایزه موسیقی و رسانه اثر دیگری پذیرفته نشد.
جایزه موسیقی و رسانه با هدف افزایش نقش رسانه‌ها در توجه عمومی به موسیقی و کلام، تجلیل از نقش اهالی رسانه در نقادی و هم‌افزایی حوزه موسیقی، فرهنگ‌سازی با موسیقی و توجه به گونه‌های مختلف موسیقی به‌ویژه موسیقی نواحی و خرده‌فرهنگ‌ها در راستای فرهنگ‌سازی در سه حوزه”موسیقی، بینارشته‌ای و نگاه ویژه” برگزار می‌شود.
سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر ۲۸ بهمن تا ۳ اسفند سال جاری به دبیری حسن ریاحی برگزار خواهد شد.
سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر ۲۸ بهمن تا ۳ اسفند سال جاری به دبیری حسن ریاحی برگزار خواهد شد.
مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
کیفیت ترانه‌ها در افکار عمومی تنزل کرده یافته است
سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر ۲۸ بهمن تا ۳ اسفند سال جاری به دبیری حسن ریاحی برگزار خواهد شد.