در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در روزی که با عنوان «انقلاب اسلامی، مجاهدت انقلابی، کرامت انسانی، ایثار و شهادت‌طلبی» نام‌گذاری شده است، آیین «میهمانی لاله‌ها»، عطرافشانی و گل‌باران مزار منور شهدا همزمان در ۱۹ هزار گلزار شهدای سراسر کشور با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان ایلام برگزار شد.

به گزارش جارچی اخبار  این مراسم در استان ایلام  به‌صورت ویژه در گلزار مطهر شهدای صالح آباد با حضور حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اسدالله تولیده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان ایلام، سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع)، علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، جمعی از فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرائی، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این آیین  با تجلیل از روحیه شهادت طلبی و ایستادگی ملت ایران، تاکید کرد: مردم ایران این شایستگی را دارند تمدنی ایجاد کنند که نقطه آغاز حکومت جهانی حضرت حجت (عج) باشد و الحمدالله نشانه های این حکومت جهانی هم اکنون در حال تحقق است.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار شهدا را ناظر بر اعمال جامعه نامید و گفت: شهدا رفتار ما را می بینند و بر ما نظارت دارند، چرا که شاهدان روز قیامت هستند و شاهد باید

بر مشهود نظارت داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه در این مراسم ضمن تبریک ایام مبارک فجر چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ولادت حضرت صدیقه طاهره (س) و حضرت امام خمینی (ره) و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: زمانی که شهدای انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند، در فضایی بودیم که کشور ایران زیر چکمه متجاوزان و نیروهای ستمگری بود که ادعا داشتند می خواهند کشورمان را متمدن کنند و قصد داشتند با گلوله صدای مردم آزادی خواهی که شعار «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» سر می دادند را ساکت کنند.
حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار با بیان شان و منزلت رفیع شهدا شهدا، تصریح کرد: شهدای انقلاب و قبل از آن و شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، عزیزانی بودند که جان خود را برای اسلام و انقلاب اسلامی فدا کردند و قرآن کریم وضعیت این شهدا را برای ما در سوره آل عمران آیه ۱۵۷ اینگونه ترسیم می کند که گمان نکنید کسانی که در راه خدا به شهادت رسیده اند، مرده اند، بلکه اینها زنده هستند و در نزد پروردگار خود روزی می خورند.
وی افزود: حیات برزخی شهدا و زنده بودن آنان برای ما ملموس نیست، اما می دانیم یکی از آثار این زنده بودن و حیات برزخی این است که در آنجا سیر تعالی دارند. پرونده اعمال آنها بسته نیست و در حال تکامل هستند تا تقوای بیشتری کسب نمایند و جایگاه والاتری را در بهشت به دست آورند.
امام جمعه ایلام در ادامه شهدا را ناظر بر اعمال جامعه نامید و گفت: شهدا رفتار ما را می بینند و بر ما نظارت دارند، چرا که شاهدان روز قیامت هستند و شاهد باید بر مشهود نظارت داشته باشد. شهدا از شهادت خود و از آنچه که خداوند متعال، از فضل خود به آنها عطا نموده است، خوشحال هستند.
حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه شهدا، مورد تکریم الهی هستند، گفت: شهید ادعا این را ندارد که من جان خود را در راه خدا دادم، بلکه نگاهش این است که آن جایگاهی را که خداوند متعال از فضل خود به وی داده است، در مقابل جان دادن قابل مقایسه نیست، از این رو جایگاه والایی دارند و آرزوی ما این است که مشمول شفاعت این عزیزان قرار بگیریم و بتوانیم به آنها ملحق شویم.
وی خاطر نشان ساخت: در اختناقی که در دوران حکومت پهلوی وجود داشت و هرگونه صدای استقلال و آزادی را با گلوله جواب می دادند، شهدا جان خود را فدا کردند، اما اکنون آثار خون مظلومانه این عزیزان را با عزت و اقتداری که برای کشور ایران، اسلام و برای جمهوری اسلامی به دست آمده است می بینیم. مسیر شهدا ادامه پیدا کرده و دیگر سرزمین عزیز ما در اشغال دشمن نیست.
وی با اشاره به توطئه ها و نقشه های استکبار جهانی در ضربه به ملت ایران، گفت: آمریکا و اسرائیل برای مردم ما اینگونه برنامه ریزی نمی کنند که چگونه با آنها، با احترام رفتار کنند بلکه توطئه‌های شیطانی آنها همواره وجود داشته و همچنان نیز ادامه دارد. خون پاک شهدا و مدیریت صحیح ولایت‌فقیه، سیل بنیان کنی است که کاخ‌های مستکبران را در سرزمین خود آنها، به لرزه انداخته است. امروز جبهه مقاومت در منطقه تشکیل شده و همرزمان شهدا توانسته اند در عرصه بین الملل صحنه دفاعی را ترسیم کنند تا از مظلومان عالم حمایت کنند و در برابر استکبار جهانی بایستند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: اگر روزی کشورمان در دست آمریکا بود و فرماندهان نظامی آمریکا، بدون اجازه شاه ایران و یا حتی بدون اطلاع او هواپیماهای جنگی کشورمان را در جنگ با ویتنام به کار می گرفتند، امروز در جمهوری اسلامی همرزمان شهدا رزمایش برقرار می کنند و دستاوردهای انقلاب و نظام را به نمایش می گذارند، بطوریکه ناوهای جنگی آمریکا، صدها کیلومتر از مرز ایران فاصله می‌گیرند و جرأت ماندن را ندارند که این ثمره خون شهدا و نتیجه مقاومت مردم بزرگ ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام و دیگر مسئولان در پایان این مراسم با حضور بر مزار مطهر شهدا، ضمن گلباران و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهیدان والامقام را گرامی داشتند و با آرمان های انقلاب تجدید میثاق کردند.