فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان ابرکوه  با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای استان یزد و برنامه های اجرا شده در شهرستان ابرکوه گفت: چهارمین یادواره شهدای شهرستان ابرکوه در قالب کنگره ملی شهدا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « ابرکوهی» پیش از ظهردوشنبه ۲۷بهمن در نشست خبری کنگره ملی شهدای استان یزد گفت: در راستای برگزاری کنگره ملی، ما در شهرستان ابرکوه چهارمین یادواره شهدای شهرستانی را برگزار می کنیم.

 

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان ابرکوه بیان کرد: ما این افتخار داریم که میزبان سید الشهدای مقاومت در سال ۸۵ به عنوان اولین یادواره شهدای ابرکوه در حضور شهید سلیمانی بودیم.

 

وی ادامه داد: تهیه بسته های معیشتی با بیش از ۱۰ هزار بسته، بالغ بر ۳۰ هزار پرس غذای گرم، اهدای بیش از ۲ تن نان خش و ۵ هزار پرس نان صلواتی به عنوان اقداماتی در این زمینه در شهرستان بوده است.

 

ابرکوهی بیان کرد: رونمایی از کتاب های مرتبط با دفاع مقدس ( کتاب حضور پررنگ در دو جلد ۵۰۰ صفحه ای،  کتاب سردار بی سنگر در خصوص زندگینامه سید رسول جلایی، و کتاب ابراهیم موحد)، دیوار نویسی و دیوار نگاری، سخنرانی در ۲۰ مورد نیز از دیگر برنامه های ما بوده است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان ابرکوه گفت: تولید محتوا در فضای مجازی، ۷۵۶ مورد مقاله نویسی، نامگذاری نوزادان به اسم شهدا، ساخت مصلی و نمازخانه، سرپرستی ایتام در ۳۰ مورد، ۴۰۰ مورد مشاوره کشاورزی، کاشت ۲۸۵ نهال به نیت ۲۸۵ شهید ابرکوه، راه اندازی گروه های سرود در شهرستان ابرکوه، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی نیز انجام شده است.

 

وی گفت: ختم قران به نیت شهدا، ختم زیارت عاشورا، برگزاری یادواره ها در مدارس شهرستان ابرکوه  نیز در حال انجام است که امیدواریم به خوبی تا زمان برگزاری کنگره انجام شود.