علیرضا دبیر رئیس فدارسیون کشتی ، با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیدار کرد.

 رئیس فدارسیون کشتی به ظرفیت های کشتی در استان بویژه کشتی فرهنگی اشاره کرد و گفت:باحمایت های صداوسیمای مرکز ایلام و تلاش اداره کل ورزش و جوانان و هیات کشتی استان شاهد ارتقاء و پیشرفت این ورزش در بین نوجوانان و جوانان ایلامی و کسب عناوین برتر در سطح ملی و بین المللی باشیم.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از ایلام  علیرضا دبیر  همچنین صدا و سیما را مرجع اصلی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در کشور و استان دانست و گفت :صدا و سیما خانه ورزش و ورزشکاران است و رسانه ملی و رسانه های استانی در مراکز مختلف کشور همواره با پخش زنده ی برنامه های ورزشی بویژه کشتی،نقش مهمی در پیشرفت وموفقیت این رشته ورزشی داشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر کریمی تبار نیز در این دیدار، اظهار کرد: تمام تلاش های خود را برای توسعه ورزش کشتی در استان با هماهنگی مسئولان استان انجام خواهیم داد.

همچنین، سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام در دیدار با علیرضا دبیر ، رئیس فدراسیون کشتی کشور و هیات کشتی استان گفت:استان ایلام از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات در زمینه ورزش کشتی و فرهنگ پهلوانی از ظرفیت بالایی برخوردار است و بایستی در این زمینه توجه بیشتری صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه اگرچه تقویت زیرساخت ها در توسعه ورزش کشتی از بزرگترین دغدغه های ورزش کشتی استان است اما مساله مهمتر در رابطه با ورزش این است که نباید ورزش تحت الشعاع مسایل جناحی و سیاسی و جابجایی های مدیریتی قرار بگیرد، تصریح کرد: سپاه و بسیج دارای ظرفیت های خوبی از قبیل وجود پایگاههای مقاومت بسیج درجغرافیای استان و قابلیت سازماندهی جوانان بسیجی در قالب طرح صالحین و همچنین وجود سالن های ورزشی ۹ دی است که با هم افزایی صورت گرفته در این دیدار بیش از گذشته این ظرفیت ها دراختیار ورزش استان قرار خواهد گرفت. باید با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و بسیج ورزشکاران اولویت اصلی ما در سال ۱۴۰۰ تقویت ورزش کشتی در سطح شهرستان ها باشد.

همچنین  مدیر کل صدا و سیمای مرکز ایلام ، ورزش و بویژه ورزش کشتی جایگاه ارزنده ای در بین مردم استان ایلام دارد و درصددیم با تولید ‌و پخش ویژه برنامه های مربوط به این رشته ورزشی، در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی آن گام برداریم.

بازوند، با اشاره به اینکه با تمام  توان بدنبال جذب جوانان به سمت ورزش بویژه ورزش کشتی هستیم افزود:استان ایلام از پتانسیل بالایی در حوزه کشتی برخوردار است و صدا و سیمای مرکز ایلام، برای کمک به این رشته ورزشی در  استان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی به برنامه های رسانه استانی برای ارتقاء ورزش استان پرداخت وگفت: بخش های مختلفی از برنامه معاونت های مختلف رسانه استانی بصورت روزانه،هفتگی و ماهانه به رویدادها و اتفاقات ورزشی استان می پردازد.

مدیر کل صداوسیمای مرکز ایلام  افزود:با برنامه ریزی های صورت گرفته با دست اندرکاران اداره کل ورزش و جوانان استان  و بمنظور معرفی الگوهای مناسب برای جوانان، قهرمانان و مدال آوران استان در مناسبت های مختلف در برنامه های رسانه استانی حضور پیدا می کنند.