مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به شعار امسال جشن نیکوکاری، «عیدی برای همه» و تأکید بر استفاده از روش‌های الکترونیکی برای جمع‌آوری کمک‌ها گفت: هنوز ۲ هزار کودک اصفهانی بدون حامی هستند.
به گزارش جارچی اخبار؛ زارع با اشاره به شعار امسال جشن نیکوکاری، «عیدی برای همه» و تأکید بر استفاده از روش‌های الکترونیکی برای جمع‌آوری کمک‌ها گفت: هنوز ۲ هزار کودک اصفهانی بدون حامی هستند.
کریم زارع در نشست با اصحاب خبری اصفهان با تبریک هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تاسیس کمیته امداد در ۱۴ اسفند ماه در نشست خبری با خبرنگاران ، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد کننده فقر در جامعه نیست و این سازمان با تلاش خیران در جهت کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان تلاش می‌کند، سیاست‌های کلی این سازمان در جهت توانمندسازی فکری، علمی، اقتصادی و شغلی نیازمندان است.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان افزود: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا با تلاش همکاران و مشارکت این نهاد بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ شغل برای مددجویان ایجاد شده است که شاهد رشد ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته بودیم و کمیته امداد امام خمینی (ره) در جهت ایجاد مشاغل خرد پیشتاز است و در ایجاد مشاغل خانگی برای مادران خانواده و زنان سرپرست خانوار گام‌های مؤثری برداشته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان گفت: در طرح اکرام و محسنین بیش از ۸۰ هزار حامی وجود دارد و در طرح ایران مهربان تلاش ما این است که تا پایان ماه رمضان هیچ فرزندی در اصفهان بی حامی نباشد ودر حال حاضر حدود ۲۰۰۰ فرزند حامی ندارند.
زارع افزود: مجموعه به بیش از ۶۰۰۰ بیمار صعب‌العلاج در کمک هزینه بیماری به صورت ویژه در حد توان کمک کردیم و‌ در حال حاضر ۱۲۰ هزار خانواده تحت پوشش قرار دارند و علاوه بر بیمه خدمات درمان شامل بیمه مکمل هم هستند می‌شوند.
وی با تأکید بر اینکه در دوران کرونا یکی از دغدغه‌های کمیته امداد امام (ره) تهیه وسایل کمک آموزشی، تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان نیازمند در آموزش آنلاین بوده است، گفت: قریب به ۳۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش داریم و با همکاری و شناسایی آموزش و پرورش برای دانش آموزان نیازمند به منظور بهره‌مندی از فضای مجازی ۵ هزار دانش‌آموز وارد چرخه تحصیل شدند و قریب به ۴ هزار تبلت با کمک خیران و دستگاه‌ها و صنایع برای این دانش‌آموزان تهیه و در اختیار آنها قرار گرفت و امیدواریم هزار تبلت دیگر با کمک مردم نوع‌دوست تهیه شود.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان خاطرنشان کرد: هر سال در این ایام جشن احسان و نیکوکاری را داریم و امسال این جشن با شعار (عیدی برای همه) برگزار می‌شود که با روش‌های الکترونیکی کمک‌های مردمی را جذب می‌کنیم. این روش‌ها عبارتند از ۸۸۷۷۰۳۱# و شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ انجام می‌شود.
برگزاری جشن نیکوکاری از شبکه شاد
وی اظهار کرد: روز ۱۳ اسفندماه با نواختن نمادین زنگ نیکوکاری در یکی از مدارس از طریق شبکه شاد، جشن نیکوکاری را در استان برگزار می‌کنیم و ۱۴ اسفندماه پایگاه مرکزی در میدان آزادی و به صورت عمومی در مساجد و پایگاه‌های بسیج فعالیت می‌کنند و روز جمعه در میعادگاه نمازجمعه در خدمت مردم خواهیم بود تا با کمک شهروندان نوع‌دوست شادی را به خانه‌های مردم ببریم.
زارع در ادامه افزود: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا با تلاش همکاران و مشارکت این نهاد بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ شغل برای مددجویان ایجاد شده است که شاهد رشد ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته بودیم و کمیته امداد امام خمینی (ره) در جهت ایجاد مشاغل خرد پیشتاز است و در ایجاد مشاغل خانگی برای مادران خانواده و زنان سرپرست خانوار گام‌های مؤثری برداشته است.
زارع اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی پیش‌بینی شده بود درآمد‌های کمیته کمتر و تقاضا‌ها زیاد شود، اما در بحث درآمد‌ها و کمک‌های مردمی با همدلی و مشارکت شهروندان توانستیم بخش زیادی از مشکلات را حل کنیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از رویکرد‌های توانمندسازی در بحث مسکن است و با همراهی دولت ساخت یک هزار و ۱۵۰ مسکن روستایی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر را داشتیم و خانه‌های کوچک در روستا‌ها برای افراد نیازمند ساخته می‌شود و در حال حاضر ساخت بیش از ۶۰۰ واحد مسکن عملیاتی شده و ۱۰۰ واحد مسکن دیگر را تا ۱۴ اسفند ماه تحویل مددجویان خواهیم داد.
زارع خاطرنشان کرد: امسال با شیوع ویروس کرونا و دستور مقام معظم رهبری برای کمک به نیازمندان در ماه رمضان و ماه‌های محرم و صفر با کمک سازمان بسیج مستضعفان و سایر نهاد‌ها بیش از ۶۰ میلیارد تومان در جهت تغذیه و نیاز‌های اورژانسی نیازمندان تهیه شد و با حماسه آفرینی مردم در این زمینه مشکلی وجود نداشت.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان اظهار کرد: یکی دیگر از رویکرد‌های این نهاد کمک هزینه برای ازدواج و تهیه جهیزیه است و قریب به ۲ هزار کمک هزینه برای ازدواج و تأمین جهیزیه برای نوعروسان ارائه شده است و متقاضیان پشت نوبتی نداریم.
او ادامه داد: این وام‌ها در قالب ودیعه مسکن کارگشایی و اشتغال به افراد متقاضی پرداخت می‌شود و تاکنون بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان به این خانواده‌ها با سقف ۳۰ میلیون تومان وام با کمترین وثیقه و ضمانت بانکی پرداخت کردیم و خوشبختانه مشکلی در زمینه پرداخت معوقات از سوی افراد متقاضی نداشتیم.
او با تأکید بر اینکه یکی از وظایف این نهاد کمک به افراد در سوانح و حوادث است، تصریح کرد: در این سال‌ها بیمه حوادث برای خانواده‌های تحت حمایت در دستور کار بوده است تا در حوادث طبیعی مورد حمایت کمیته امداد قرار گیرند و در زلزله پادنای سمیرم در چهارچوب ضوابط بیمه خسارت‌ها پرداخت شد و تلاش بر این بوده خانواده‌ها مشکلات کمتری داشته باشند.
او افزود: تلاش بر این بوده با کمک‌های نقدی، وام‌های قرض‌الحسنه، بسته‌های تغذیه‌ای و ارائه سبد غذایی برای ۱۱۵ هزار خانواده در دوران کرونا مشکلات نیازمندان را کاهش دهیم.
زارع در خصوص ارائه خدمات مشاوره‌ای و وکالت به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) تأکید کرد: در مورد ارائه خدمات حقوقی و مشاوره با بهره‌مندی از وکلای نیکوکار به سازمان کمک‌رسانی می‌شود و خانواده‌های نیازمند از خدمات حقوقی رایگان بهره‌مند می‌شوند و این برنامه در جهت کاهش مشکلات آن‌ها بسیار مؤثر بوده است.
او در خصوص تعداد افراد تحت پوشش سازمان کمیته امداد امام (ره)، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۸ هزار و ۶۰۱ خانواده تحت حمایت کمیته امداد هستند و هر سال بین ۵ تا ۱۰ هزار نفر را به علت توانمندی از پوشش کمیته امداد خارج می‌کنیم.