دبیراجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی در بازدید از واحد تولیدی سیماسنگ در شهرک صنعتی سلیمی در آذرشهر از بی توجهی به تأمین نیازهای واحدهای کارآفرین انتقاد کرد.

مهندس کریم صادق زاده که به همراه اعضای هیأت اجرایی خانه کارگر استان و روسای ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان آذرشهر از این واحد صنعتی بازدید می کرد اظهار داشت: تولیدات این کارخانه که در نوع خود بی نظیر می باشد هم اکنون در متروی تبریز نصب می شود و مورد استقبال در سطح کشور است.

وی با تأکید بر ضرورت گسترش همکاری ها با چنین واحدهای صنعتی و ضرورت حذف واسطه ها گفت: با رفع سایر مشکلات کارخانه سیماسنگ از جمله تأمین نیروی انسانی متخصص این واحد صنعتی می تواند فعالیت های خود را توسعه دهد.

صادقزاده تبریزی با اشاره به امکانات خانه کارگر آذربایجان شرقی در زمینه آموزش های کوتاه مدت و نیز فعالیت مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز در رشته های صنعتی و فنی اظهار داشت: خانه کارگر این آمادگی را دارد تا در راستای برگزاری دوره های آموزشی و تامین نیروی متخصص با این کارخانه همکاری خوبی را داشته باشد.

مدیرکارخانه سیماسنگ: قوانین در کشور سلیقه ای اجرا می شود

دکتر رضایی مدیرعامل کارخانه سیما سنگ نیز در این بازدید با بیان اینکه سنگ ایران جایگاه سوم تولید جهانی را از آن خود کرده است گفت: یکی از مزیت های صنعت سنگ ایران تنوع معادن در آن بوده که گروه صنعتی و معدنی سیما سنگ به دلیل همجواری و در اختیار داشتن معادن متنوع تراورتن و مرمر آذرشهر  که سبب تأمین مواد اولیه شرکت و کاهش بهای تمام شده و تداوم تولید در آن شده است.

وی گفت: گروه صنعتی و معدنی سیما سنگ یکی از بزرگترین و مدرن ترین واحدهای برش و فرآوری سنگ در کشور به شمار می رود که در جهت تولید بهینه سنگ های طبیعی تاثیر بسزایی داشته است.

دکتر رضایی با بیان اینکه این کارخانه در زمینی به وسعت ۲ / ۷ هکتار با سطح زیربنای تولیدی ۲ هکتار با همت جمعی از متخصصین دانشگاهی احداث شده است گفت: طراحی و سازماندهی خطوط تولید این کارخانه با ماشین آلات ایتالیایی صورت گرفته و بر اساس مطالعات انجام شده در موسسات مطالعاتی معتبر اروپایی طراحی و سازماندهی خطوط تولید آن بر مبنای ظرفیت معدنی و انسانی موجود در ایران شکل گرفته است و ضمن کاهش ضایعات ، هزینه های سربار و افزایش پایداری سنگ موجب کاهش فعالیت نیروی انسانی در کارهای سخت و زیان آور تولید سنگ بر اساس استفاده از سیستم های رباتیک شده است.

وی یکی از نیازهای مهم این صنعت را وجود نیروی کار متخصص دانست و گفت: در گذشته با فعالیت هنرستان ها آموزش در بخش صنعتی به شکلی تأمین می شد اما در حال حاضر سمت و سوی این آموزش ها پاسخگوی نیاز بازار کار نیست.

مهندس رضایی با اشاره به اینکه در بخش آموزش های فنی و حرفه ای در بخش آموزش سنگ  نیز برنامه های آموزشی پیش بینی شده است اظهار داشت: متاسفانه استفاده  از این پتانسیل غفلت شده است.

وی به عدم اجرای صحیح مقررات در بخش صادرات اشاره کرد و گفت: متاسفانه قوانین سلیقه ای به اجرا در می آید با وجود آنکه در سطوح مدیریتی تصمیمات خوبی در کشور اتخاذ شده، اما وقتی به سطح کارشناسان می رسد گرفتار مسایل دست و پا گیر می شود

مدیر کارخانه سیما سنگ به نیازهای توسعه صادرات در  استان اشاره کرد و گفت: برای نمونه در استان آذربایجان شرقی شعبه ای از سازمان تجارت خارجی وجود ندارد و باید برای هر کار صادراتی به تهران مراجعه شود.

وی با بیان اینکه محصولات این کارخانه به کشورهای اروپایی صادر می­شود و همسایگان ازجمله امارات ، عمان، عراق، ترکیه و کشورهای cis  صادر می شود اظهار داشت: تولیدات این کارخانه همچنین در پروژه های داخلی در پروژه های بزرگ ساختمانی ،بیمارستانی و خدمات شهری ازقبیل ایستگاهای مترو مورد استفاده می­باشد

دکتر رضایی در خاتمه سخنان خود از  حضور دبیر و اعضای اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی و سایر مسئولین در این بازدید قدردانی کرد.

شهبازفر رییس اداره تعاون کار ور فاه اجتماعی و عزتی مدیر آموزش فنی و حرفه ای شهرستان آذرشهر نیز در این بازدید در سخنانی آمادگی خود را برای برگزاری دوره های آموزشی موردنیاز طی برگزاری نشست های مشترک اعلام کردند.