معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد با اشاره به آمار ثبت نام در انتخابات شورای اسلامی شهر یزد گفت: ۱۴۶ نفر در انتخابات شورای اسلامی شهر استان یزد تا روز پنجم ثبت نام کرده اند.

 

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « احمد ترحمی» پیش از ظهر دوشنبه ۲۵اسفند در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به روند اجرایی انتخابات در استان یزد گفت: ۱۳ امین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ۶ امین دوره انتخابات شهر و روستا در روز ۲۸ خردادماه برگزارمی شود که به عنوان گسترده ترین انتخابات در کشور است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد بیان کرد: مرحله اول انتخابات در بخش شوراها از روز ۱۸ اسفند با دستور شروع فرآیند اجرایی آغاز شد که در استان یزد در دور قبل ۲۱ شهرداری و شورای شهر مستقل داشتیم ولی در این دوره ۳ شهر به آن اضافه شده است که برای اولین بار انتخابات شورای شهر برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: خرانق، بخ و مجومرد به عنوان  ۳ شهر جدید استان است که از روز سه شنبه ثبت نام داوطلبان به ۴ روش اپلیکیشن، اینترنتی، دفاتر پیشخوان و حضوری در محل فرمانداری شروع شده است.

 

ترحمی ادامه داد: در بخش دوم در انتخابات روستایی نیز فرایند ثبت نام از ۱۶ فروردین ماه شروع می شود که به مدت یک هفته ادامه دارد.

 

وی همچنین با اشاره به شرایط انتخابات با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: امسال تمهیداتی اندیشیده شده است که حذف استامپ، افزایش ساعت اخذ رای، اپلیکیشن های شعبه یاب به عنوان بخشی از این تمهیدات است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد گفت: در انتخابات شورای استان تعداد ۲۴ شورا وجود دارد که ۲۰ شورای ۵ نفره، ۳ شورای ۷ نفره، یک شورای ۱۱ نفره ااست.

 

وی در پایان گفت: تا روز گذشته ۱۴۶ نفر ثبت نام کرده اند که پیش بینی می شود در دو روز آخر تعداد ثبت نام ها بیش از این تعداد شوند.