مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد با اشاره به اجرای برنامه های نوروز ۱۴۰۰ گفت: ۴ برنامه فاخر همزمان با ایام نوروز ۱۴۰۰ توسط این سازمان اجرا می شود.

 

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار ازیزد، « عباس ملازینلی» در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به برنامه های سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در نوروز ۱۴۰۰ گفت: برنامه های سازمان سیما و منظر شهرداری در بخش های مختلف شهر اجرا شده ولی سازمان فرهنگی شهرداری با تصمیم ستاد کرونا اجازه اجرای برنامه های شهری پیدا نکرده است اما ما سعی کردیم تا برنامه های خود را در بخش فضای مجازی و به صورت غیر حضوری دنبال کنیم.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد بیان کرد: ما معتقدیم که مطالبه فرهنگی و اجتماعی باید به عنوان مطالبه اصلی مردم از شهرداری ها باشد تا با رویکرد جدی به این امر وارد شود.

 

وی افزود: ۲۵ اداره کل در استان در حوزه فعالیت های سازمان فرهنگی، اجتماعی و شهرداری یزد قرار دارند فلذا اگر مردم انتظار گسترده ای از سازمان داشته باشند بعید نیست.

 

ملازینلی گفت: در راستای اجرای برنامه های نوروزی تعداد ۴ برنامه فاخر را در استان اجرا می کنیم که شامل جشنواره قصه هفت سین، با بیش از ۳۰ هفت سین و اجرای برگزیدگان در صدا و سیما، جشنواره خش خورانه در بخش فرهنگ غذایی با حضور بیش از ۱۵۰ خانواده در ۱۲ قسمت، خونه ننه آقا با اهداف آموزشی و شهروندی و برنامه تحویل سال به مدت ۴ ساعت است.

 

وی گفت: در این راستا تعداد ۳۸ عنوان برنامه اجتماعی، ورزشی، گردشگری و هنری را در این زمان داریم که در فضای مجازی ارائه می شود.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد بیان کرد: همچنین جشنواره تولیدات سازمان با بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه در قالب های مختلف از برنامه های فاخر دیگر ما است که بازخوانی تولیدات سازمان به مردم ارائه می شود.

 

ملازینلی بیان کرد: سایت گردشگری با ۳ زبان دنیا نیز از دیگر اقدامات سازمان است که به زبان های فارسی، عربی و چینی به معرفی یزد می پردازند که به زودی راه اندازی می شود.

 

وی همچنین با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی در راستای کنگره ملی شهدای استان یزد گفت: سازمان به عنوان کمیته فرهنگی کنگره شهدا است که همچنین اجرای اختتامیه کنگره در روز دهم فروردین ماه را نیز به عهده دارد.