فرماندار ویژه کاشان از بزرگترین کارگاه تولید قارچ در کاشان بازدید و در جهت رفع مشکلات آن برآمد.

به گزارش خبرگزاری چارچی اخبار از کاشان، علی اکبر مرتضایی در  چهارمین روز فروردین از مجموعه پرورش قارچ عالمی در کیلومتر ۵ جاده قدیم کاشان بازدید و در راستای منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال تولید پشتیبانی ها و موانع زدایی اقدام کرد.

فرماندار ویژه کاشان، افزود: این کارگاه تولیدی در راستای تولید مواد غذای با توجه به وسعت زمین و تعداد اشتغالزایی در جهت رونق تولید تلاش کرده از اینرو مسولان باید برای رفع موانع آن اقدام جدی انجام دهند تا با تمام ظرفیت به توسعه پرداخته و در راستای رونق تولید قارچ گام بردارد.

وی تصریح کرد: به منظور شناسایی مشکلات این واحد تولیدی از مجموعه بازدید به عمل آوردیم، قرار شد در اولین جلسه رفع موانع تولید با حضور مسولان مربوطه حضور یافته و مشکلات و موانع را برطرف کنیم.

مرتضایی بیان داشت: این مجموعه تولیدی متشکل از پرورش مرغ، دام ، ماهی ، قارچ و پسته می تواند آینده خوبی را برای وسعت و رونق مواد غذایی در کاشان رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه تولیدی دارای ۶ سالن تولید قارچ با ظرفیت ۱۵۰ تن در سال و اشتغالزایی ۱۰ نفر ثابت اقدام کرده افزود: همچنین تولید ۴۰۰ تن مرغ ، ۲۰ تن پسته، ۱۰ تن ماهی و مقدار زیادی جو، گندم ، یونجه و علوفه دام نقش بسزایی در خودکفایی منطقه ایفا می کند.

همچنین مدیر اداره جهاد کاشان گفت: در کاشان تعداد ۹ واحد پرورش قارچ وجود دارد که سالانه بیش از ۷۰۰ تن تولید در سطح ۴ هکتاری تعداد ۵۰ نفر اشتغالزایی دارند.

رضا مظلومی افزود: از سرمایه گزارانی که در تولید قارچ صنعتی آمادگی دارند می خواهیم وارد عرصه تولید شوند، زیرا بدلیل سرمایه گزاری بالا در راستای رفع نیاز شهرستان کمتر کسی اقدام کرده است و حدود ۲۵۰ تن تولید سالانه قارچ در کاشان است این در حالی است که نیاز بازار شهرستان بیشتر است، امیدواریم که بخش خصوصی در این زمینه وارد شود و با تولید بالا در این بخش نیاز شهرستان و شهرهای اطراف را برطرف کند.