نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان گفت: مسولان با همدلی در جهت رونق صنعت و کشاورزی قدم بردارند تا کشور را به توسعه برسانند.

به گزارش خبرگزاری جارچی اخبار از کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در اولین شورای اداری شهرستان کاشان در سال جدید که در مصلی بقیه الله اعظم (عج) برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت علی اکبر(ع) و فرارسیدن سال جدید، اظهار داشت: صنعت و کشاورزی دو بال توسعه منطقه است و مسؤلان با همدلی و رفع موانع به فرمایشات مقام معظم رهبری اهتمام ورزیده و در جهت رونق و آبادانی بکوشند.

نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان افزود: بروکراسی اداری ، گره زدن امور و سختگیری در مجوزهای تولیدی سبب می شود تا انگیزه و علاقه از تولیدکنندگان سلب شود، در حالی که اگر این سرمایه عظیم را از دست بدهیم خسران زیادی به نظام وارد می شود.

امام جمعه کاشان با اشاره به تدبیر حکیم فرزانه و سکاندار نظام مقام معظم رهبری در مورد نامگذاری سال گفت: با توجه به حساسیت موضوع تولید، مسولان با همدلی در رفع مشکلات بکوشند و با پشتیبانی و موانع زدایی در توسعه تولید سهیم شوند.

آیت‌الله سلیمانی جذب سرمایه‌گذاران عاشق وطن در ایجاد کسب و کار و پرهیز از فراری دادن آنها بدلیل نبود حمایت‌ها را خواستار شد و تصریح کرد: وظیفه ما حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تفکر اشتغالزای آنها در بخش خصوصی است که با همه سختی‌ها و مانع‌ها همچنان به تعصب و غیرت ملی دست از ایجاد کسب و کار برای این ملت نمی‌کشند.

به گفته وی سال ۹۹ سال کرامت انسانی و رفتاری، تبلیغ شهادت و شهامت ایرانی در رزمایش مواسات و همدلی هموطنان در مبارزه با کرونا بود و غیرت دینی و تعصب ملی ملت ایران بین همه کشورها را شاهد بودیم.

وی گفت: سال گذشته پر از موفقیتهای پیروزمندانه برای کشور بود و برای کاشان نیز با انتخاب آن به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه کشور و پایتخت شعر آیینی با نامگذاری روز محتشم کاشانی پدر مرثیه سرایی شعر فارسی سال موفقی بودست.

آیت‌الله سلیمانی همچنین از درخشش دولت الکترونیک و حاکمیت فضای آموزشی کشور در سطح مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها را از این فضا در سال ۹۹ مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این یکسال جهش آموزش را در سطح کشور به همکاری خیرین و مخابرات شاهد بودیم.

حذف بروکراسی اداری به عنوان مانع تولید

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بزرگترین نیاز ما در تولید و خلق جهش و خلاقیت در صنعت حذف بروکراسی اداری به عنوان یکی از موانع تولید است.

دکتر سید جواد ساداتی با تاکید بر همکاری و همنوایی تمامی مسوولان و مدیران شهرستان در تحقق این مهم اظهارداشت: هیچ کس حق ندارد تا مدیری که در راستای پشتیبانی از تولید کننده حق خواهی می کند را نادیده گرفته و حمایت نکند.

وی منطقه صنعتی کاشان و آران و بیدگل نماد اقتصاد مقاومتی و منطقه درون‌زا بر پایه اقتصاد بخش خصوصی دانست و افزود: رونق این منطقه می تواند اتفاقات بزرگی را در عرصه تولید کشور رقم بزند.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بعضی از قوانین و‌امور اجرایی از جمله موانع تولید برای صنعتگران در عرصه اشتغال و تولید کشور است تصریح کرد: مصداق اصلی حمایت از تولید ما مسوولان بویژه در عرصه زیرساخت‌های تولید هستیم.

نماینده کاشان حمایت از تمامی حوزه‌های تولید و‌ کسب و‌ کار را خواستار شد و اظهار داشت: مدیران در این مسیر از اینکه تلاش وی خوشایند کسی نباشد کار را رها نکند و بندها را از پای اهالی کسب و کار بازکند.
رئیس کمیسیون کشاورزی،آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اظهار تأسف از بعضی مانع‌تراشی‌‌های مسوولان استانی بر سر راه تولید و اشتغال شهرستان اذعان داشت: همه جا می‌خواهند عرصه تولید و رونق آن را افزایش دهند اما اینکه در استان اصفهان می‌خواهند عرصه شهرک صنعتی را در شهر ما در زمین کاهش دهند حقیقت تلخ، خنده‌دار و و متناقض با نامگذاری شعار سال و جهش تولید در تحقق فرمان مقام معظم رهبری است.
ساداتی‌نژاد ضمن اظهار امیدواری که رییس جمهور آینده موانع اجرایی و بروکراسی‌های اداری دست و پاگیر را حذف کند اظهارداشت: هیچ مانعی نمی‌تواند در برابر اراده مدیران دلسوز در عرصه تولید واقع شود چرا که تجربه ثابت کرده‌است هر جا اراد‌ه‌ها متحد و منسجم شود تمام موانع برداشته می‌شود.