رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از برخوردهای قاطع با متخلفین سوءمدیریت پسماند پزشکی و وارد کردن اثر مخرب بر روی محیط زیست خبر داد.

به گزارش خبرگزارشی جارچی اخبار از کاشان،الهیار دولتخواه به خبرنگاران با اشاره به اثر تخریبی پسماند عفونی پزشکی بر محیط زیست اظهار داشت: با توجه به پیگیری متعدد از طریق مصوبات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان کاشان مبنی بر مدیریت صحیح پسماندهای پزشکی مراکز درمانی و مشاهده نقض قوانین توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست کاشان موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری و با دستور دادستان محترم شهرستان نسبت به پلمب مرکزهای متخلف اقدام گردید.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان افزود: تاکنون فقط مراکز بیمارستانی شهرستان مجهز به دستگاه بی خطر ساز پسماندهای عفونی بوده اند که با پیگیری های اداره حفاظت محیط زیست شهرستان به عنوان ناظر عالی پسماند سایر مراکز درمانی نیز می بایست نسبت به بی خطر سازی این پسماندها اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: بی خطر نشدن پسماندهای عفونی و دفع نادرست آنها آثار مخربی بر محیط زیست و در نتیجه سلامت افراد جامعه بر جای میگذارد و هرگونه غفلت در این زمینه میتواند سلامت شهروندان را بیش از پیش به خطر اندازد.

دولتخواه از مسولین مربوطه خواست تا نسبت به بی خطر شدن پسماندها آگاهانه اقدام کنند تا خطری متوجه همشهریان و مردم عزیزمان نشده و در راه حفظ محیط زیست اقدام کنند.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست اعلام کرد زندگی بشر وابستگی مستقیم با محیط زیست دارد و ایجاد هرگونه ناهنجاری در این سیستم طبیعی بر کیفیت زندگی اثرگذار است.