معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز خلق اثر حجمی «درخت بشیر صلح ودوستی» را یک شاهکار هنری در تبریز عنوان کرد.

به گزارش جارچی اخبار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدی در بازدید از  روند ساخت  اثر حجمی «درخت بشیر صلح ودوستی»در فرهنگسرای الغدیر  گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرد اری تبریز با اجرای طرح حمایت از فرهنگ و هنر تبریز  بر آن است تا از کسانی که  در عرصه های هنری شهر تبریز  فعالیت می کنند، حمایت نموده و از برگزیدگان  رویداد های هنری د ر سطح ملی و بین المللی پشتیبانی نماید

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز تاکید کرد: البته دراین  طرح، هدف ما صرفا حمایت نقدی نیست، بلکه زمینه سازی برای کار حرفه ای و فراهم ساختن بستری مناسب برای کار ماندگار هنری است که بتواند به هویت و صبغه تبریز اعتبار ببخشد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی  ضمن ابراز خرسندی ازساخت اثر حجمی «درخت بشیر صلح ودوستی» توسط هنرمند منبت کار تبریزی گفت. پیام این درخت همچنان که از عنوانش هم پیداست، ترویج صلح و دوستی بین کشورها و ملت هاست.

وی  ادامه داد: صلح غایت کمال و خاستگاه نهایی انسان است و انسان‌ها می‌تواند هرجای دنیا که هستند پیام‌آور صلح و دوستی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی  ادامه داد: طرح حمایت از هنرمندان در ۷حوزه هنرهای  نمایشی، هنرهای تجسمی،صنایع دستی،  موسیقی، سینما، ادبیات، ومعماری  صورت می گیرد .

قنبری، هنرمند منبت‌کار تبریزی که خالق این اثر است نیز گفت: این اثر هنری ۴۰ شاخه دارد که این عدد در تمام ادیان مقدس به شمار می‌آید و حضرت محمد (ص) هم در همین سن به پیامبری مبعوث شد و بالای این شاخه‌ها ۴ فرشته که نماد پاکی و سفیران خداون هستند، برای دوستی و صلح انسان‌ها در زمین دعا می‌کنند.

وی ادامه داد: دستان فرشته‌ها به کبوتری سفید ختم می‌شود که برگ زیتون به دهان گرفته و با سکوت خود، از صلح سخن می‌گوید و دور تا دور این درخت پنج کتاب آسمانی بوده که متن هر کدام انسان را به صلح و دوستی دعوت می‌کند و این کتاب‌ها بر پایه‌هایی از اسلحه استوار شده‌اند که البته نوک این اسلحه‌ها گره خورده و نمی‌تواند شلیک کنند.

قنبری افزود: از گل و شمع که نماد امید و نشاط است در کنار این اسلحه‌ها استفاده شده است و علاوه بر کتب آسمانی، سازه کره زمین را می‌توان حوالی این درخت دید که با دست‌های بسیاری بر فراز آن ایستاده است.

وی در پایان سخنان خود نیز گفت: اثر هنری حجمی درخت بشیر صلح و دوستی به ارتفاع حدود ۴ متر دارای بخش های مختلفی است که نشانه هایی از مفاهیم صلح و دوستی را برای بیننده منتقل می کند.