مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی با گروهی از بازنشستگان و شاغلان عضو صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز دیدار و گفت گو کرد.

به گزارش جارچی اخبار،در  این دیدار که عبد حافظ معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در آن حضور داشت، حسین فتحی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه  اساسنامه جدید صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز از ظرفیت های لازم برای حل و فصل مشکلات بازنشستگان و شاغلان صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز برخوردار است اظهار داشت : تدوین اساسنامه جدید و ابلاغ آن توسط وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی جناب آقای دکتر شریعتمداری جای خوشحالی است و در چهار چوب آن دیگر برای اعمال قوانین کار و تامین اجتماعی بر اعضای این صندوق بازنشستگی مشکلی وجود ندارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی وضعیت معیشتی بازنشستگان صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز را غیر قابل قبول دانست و گفت: حقوق و مزایای سازمان تامین اجتماعی کفاف حداقل زندگی اعضای آن را نمی دهد، وضعیت بازنشستگان این صندوق بازنشستگی چقدر باید وخیم باشد که تازه می خواهند به سطح بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی دست پیدا کنند.

وی افزود: دیدگاه های مطروحه توسط نمایندگان بازنشستگان و شاغلان در جلسه از هر نظر کارشناسانه و ارزنده بودند. مشکلات اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز نیز همانند مشکلات سایر صندوق هاست و قطعاً باید در عالی ترین سطح مورد رسیدگی و پیگیری قرار بگیرند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی بیان کرد: اجحاف به عموم بازنشستگان صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز به ویژه بازنشستگان سخت و زیان آور آشکار  و مبرهن است و با حمایت اصولی و قانونمند از این صندوق بازنشستگی در جهت ایجاد رویکردهای جدید و بهبود وضعیت موجود اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: موضوع ۴ درصد حق بیمه اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز هم شاغلان را آزار می دهد و هم کارفرما را دچار مشکل می کند و باید با اتخاذ تدابیر لازم زمینه بازنشستگی اعضای صندوق این بازنشستگی در موعد مقرر فراهم شود.

فتحی ایجاد شعبه صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز در کلانشهر تبریز را ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه یک سوم اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز اعم از شاغل و بازنشسته ساکن تبریز هستند باید در خصوص ایجاد نمایندگی این صندوق بازنشستگی در کلانشهر تبریز اقدامات لازم معمول گردد.

وی افزود: مشکلات کارگران و بازنشستگان صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز در عالی ترین سطح در استان و کشور رسیدگی و نتیجه پیگیری ها در اسرع وقت به اطلاع عموم اعضای این صندوق بازنشستگی خواهد رسید.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: وضعیت صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز با گذشته قابل مقایسه نیست و در شرایط جدید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی صلاحیت رسیدگی به مسایل و مشکلات این صندوق بازنشستگی را داراست و می تواند به تامین مطالبات اعضای آن ورود نماید.

وی به ضرورت اتصال صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز به نهاد های حاکمیتی اشاره کرد و افزود: با عنایت به ظرفیت های موجود در اساسنامه جدید، معضلات موجود شاغلان و بازنشستگان صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز به طور کارشناسانه تجمیع و جهت تصمیم گیری به نهادهای حاکمیتی انتقال خواهد یافت.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی همچنین بر لزوم تعامل مستمر با صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز و کانون بازنشستگان صندوق آینده ساز و ایجاد اهرم های مورد لزوم حمایتی و رفع نظام مند مشکلات رفاهی و معیشتی اعضای این صندوق بازنشستگی در حداقل زمان ممکن تاکید کرد.