گروهی از بازنشستگان و شاغلان عضو صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز با مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی  دیدار و گفت گو کردند.

به گزارش جارچی اخبار حمید پور گلی قائم مقام دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات استان آذربایجان شرقی و عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان صندوق آینده ساز نیز در این دیدار گفت: متناسب سازی بازنشستگان صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز با حداقل مبالغ صورت گرفت و نمی تواند مورد قبول باشد.

وی افزود: برای ما تامین اجتماعی الگوی مناسبی است و همواره بر این عقیده هستیم که مستمری و مزایای بازنشستگان صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز باید همانند بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی محاسبه و پرداخت شود.

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان صندوق آینده ساز تاکید کرد: اجرای شیوه های تبعیض آمیز در میان صندوق های بازنشستگی در سطح کشور مطلوبیت ندارد و اگر تعاملات نتیجه بخش نباشد، بازنشستگان صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز نیز با تجمعات اعتراضی مطالبات خود را در کف خیابان ها پیگیری خواهند کرد.

وی افزود: چه دلیل دارد که در یک واحد تولیدی واحد، کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور عضو تامین اجتماعی بازنشسته شود و برای کارگر سخت و زبان آور عضو صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز فقط حسرت و افسوس باقی بماند. برای رفع ستم موجود و برقراری عدالت باید امور بازنشستگی کارگران مشاغل سخت و زیان آور عضو صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز هم به کمیته های استانی ارجاع شود.

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان صندوق آینده ساز بر لزوم اجرای قوانین کار و تامین اجتماعی در صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز و تامین رضایت اعضای آن اعم از بازنشستگان و شاغلان تاکید کرد.

ساربان تاج احمدی عضو دیگر هیئت مدیره کانون بازنشستگان صندوق آینده ساز نیز از اجرای اساسنامه جدید و افزایش مستمری بازنشستگان و تامین آسایش و آرامش اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز به عنوان دو محور اساسی تلاش های صنفی کانون بازنشستگان صندوق آینده ساز در هشت سال گذشته یاد کرد.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اجرای اساسنامه تدوینی جدید و معرفی هیئت مدیره قانونی زمینه مناسب را برای ایجاد تحولات زیر بنایی در صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز و جلب رضایت اعضای آن اعم از بازنشستگان و شاغلان فراهم خواهد کرد.

تازش عضو کانون بازنشستگان صندوق آینده ساز نیز در این دیدار گفت: بر صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز بی قانونی حاکم است و دلیل تاخیر در اجرای اساسنامه جدید و رفع نابسامانی موجود مشخص نیست. اعضای این صندوق بازنشستگی در تولید و سایر عرصه ها همواره پر تلاش بوده اند و انتظار می رود در این شرایط به اوضاع آنان رسیدگی شایسته صورت پذیرد.

بقایی نماینده کارگران شرکت آهنگری تراکتورسازی نیز در این دیدار گفت: عدم ابلاغ آئین نامه های جدید صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز مایوس کننده است و هر گونه اعمال نفوذ در این زمینه نمی تواند مورد قبول باشد. در حال حاضر فشار زیادی بر روی کارگران و کار فرمایان وجود دارد و باید زمینه بازنشستگی افراد حائز شرایط عضو این صندوق بازنشستگی فراهم شود.

آق باشلی عضو دیگر کانون بازنشستگان صندوق آینده ساز نیز در این دیدار گفت: در موقع انجام محاسبه به ما کمتر از سازمان تامین اجتماعی مستمری تعلق گرفته است. این مستمری ها در مقابل حق بیمه پرداختی ناچیز است و باید در خصوص ترمیم مستمری ها و جبران عقب ماندگی ها اقدام لازم را معمول نمایند.

میرزا زاده عضو دیگر کانون بازنشستگان صندوق آینده ساز نیز در این جلسه گفت: مبلغ تخصیصی به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از بابت متناسب سازی می تواند به بازنشستگان صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز هم تعلق بگیرد به ویژه بازنشستگان شهرهایی که کارگرانش در مقایسه با برخی از شهرهای دیگر در دوران اشتغال از حقوق و مزایای کمتری برخوردار هستند.

گفتنی است در جریان این دیدار سودمند و اثر بخش، لزوم استمرار تعاملات فی مابین و تجمیع دیدگاه های مختلف کاربردی و افزایش تلاش های سازمان یافته و هدفمند در راستای رفع مشکلات موجود و ایجاد امکانات رفاهی و معیشتی بیشتر برای اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز مورد تاکید قرار گرفت.